همشهری آنلاین: مقام های امنیتی و پزشکی فلسطینی اعلام کردند چهار کودک فلسطینی از جمله سه فرزند خردسال یک مقام امنیتی فلسطینی و راننده آنها در جریان یک حمله مسلحانه در شهر غزه کشته شده اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره ، سه  کودک مقام امنیتی فلسطینی که همراه یک راننده، سوار خودروی پدر خود به سمت مدرسه در حرکت بودند صبح روز سه شنبه در منطقه حی الرمال در غرب شهر غزه  مورد حمله مردان مسلح قرار قرار گرفتند.

کودک چهارم که در این حادثه کشته شده است از عابرانی بوده که به مدرسه می رفته است.

پسران سرهنگ بهاء بعلوشه  مسئول هماهنگی  با سازمان های امنیتی در سازمان امنیتیی فلسطین بین شش تا نه سال سن داشته اند.

همچنین تعدادی از دانش آموزان و بزرگسالان که در محل به سوی مدرسه و کار خود حرکت می کردند نیز زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

خبرنگار الجزیره در غزه اعلام کرده که مهاجمین ناشناس با 3 خودرو راه خودرو قربانیان را ابتدا بستند و سپس بر روی آنها آتش گشودند و فرار کردند.

بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرداین حادثه در حالی رخ می دهد که تنش میان گروه حماس، که کنترل دولت فلسطینی را در اختیار دار، دو جنبش فتح، که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در راس آن قرار دارد، رو به افزایش بوده است.

گروه حماس این حمله و کشته شدن کودکان را را محکوم کرده و صائب عریقات، یکی از مشاوران نزدیک به محمود عباس گفته است که مرگ آنها می تواند جرقه ای باشد برای درگیرهای خطرناک داخلی میان فلسطینیان.

در جریان تشییع جنازه فرزندان مقام امنیتی، سوگوران خشمگین در حین عبور از مقابل پارلمان فلسطینی دست به تیراندازی زدند.

روز یکشنبه (10 دسامبر) مردان مسلح بر روی کاروان حامل وزیر امور داخلی دولت حماس - که مقام ارشدی از گروه حماس - آتش گشودند. وی در این حمله آسیبی ندید.

کد خبر 10713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز