همشهری آنلاین: مقامات هوانوردی ایرلند اعلام کردند، فرودگاه‌های غرب این کشورجمعه دوباره به خاطر افزایش حجم ابر خاکستر آتشفشان ایسلند تعطیل شد.

خبرگزاری آلمان از دوبلین و لندن گزارش داد، پروازها در فرودگاه‌های دونگال (Donegal)، سلیگو (Sligo)، ناک (Knock)، گلوی (Galway) و کری (Kerry)از نیمه شب تا جمعه بعدازظهر زمین‌گیر هستند، اما فرودگاه‌های اصلی این کشور در دوبلین و کورک همچنان فعالند.

مقامات هوانوردی ایرلند اعلام کردند: "محدودیت‌ها به این خاطر ایجاد شده است که سطح فعالیت اخیر آتشفشان موجب پدیدار شدن ابر خاکستر به طول 1600 کیلومتر و 1100 کیلومتر عرض شده است."

فعالیت آتشفشان ایجافجالاجوکول (Eyjafjallajoekull) در ایسلند در روزهای اخیر افزایش یافته و منجر به اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز ایرلند و اسکاتلند شده است. تحلیلگران گفتند این ابر ارتفاعی 10 کیلومتری یافته که موجب می‌شود مانعی احتمالی بر سر راه پرواز هواپیماهای معمولی و ایمنی آنها باشد.

خاکستر ناشی از آتشفشان موجب تعطیلی شش روزه فضای هوایی اروپا در ماه گذشته میلادی شد، صدها هزار مسافر را معطل کرد و منجر به وارد آمدن خسارت چند میلیارد دلاری به خطوط هوایی و صنعت هوانوردی شد.

کد خبر 106798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز