همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: از 54 فرودگاه در کشور که توسط این شرکت اداره می‌شود، تنها سه فردوگاه درآمدزا است.

محسن اسماعیلی

به گزارش ایرنا، محسن اسماعیلی در مراسم بهره برداری از سه طرح عمرانی و عملیاتی در فرودگاه بیرجند مرکز خراسان جنوبی افزود: فقط فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد درآمدزا است و سال آینده دو فرودگاه اصفهان و شیراز نیز به فرودگاه‌های درآمدزا افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه بیرجند از فرودگاه‌های مورد توجه کشور است، گفت: طی چند سال گذشته در بخشهای مختلف و فعالیتهای عمرانی 130 میلیارد ریال از اعتبارات فرودگاههای کشور در فرودگاه بیرجند هزینه شده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که فرودگاه بیرجند جزو فردگاه‌های درآمدزا نیست اما با توجه به نگاه دولت عدالت محور و مهیا شدن زمینه های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری مناطق مختلف کشور، توجه به این فرودگاه مورد نظر است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: استفاده بهینه از حمل ونقل هوایی و بهره مندی از حضور متخصصان، دانشمندان و نخبگان از دیگر اهدافی است که در برنامه های این شرکت و توسعه فرودگاههای استانها دنبال می‌شود.

اسماعیلی از بهره‌برداری پایانه مسافربری، باند فرودگاه و آغاز عملیات اجرایی پایانه جدید برای پروازهای خارجی، پاویون و سایر بخش‌های مورد نیاز فرودگاه بیرجند طی سال آینده نیز خبر داد.

وی همچنین گفت: کمک و مساعدت برای تغییر مسیر فرودگاه بیرجند و راه اندازی مسیر اصلی آن باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

کد خبر 128285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز