یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس هماهنگی ترافیک هوایی اروپا اعلام کرد: از پنجشنبه (26 فروردین) تاکنون حدود 63 هزار پرواز به علت غبار و خاکستر ناشی از فوران آتشفشان در ایسلند لغو شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی فوران کوه آتشفشان  ایسلند در هفته گذشته و انتشار ابر خاکستر بر فراز قاره اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی با هدف تامین امنیت پروازهای خود، یا حریم هوایی را مسدود کردند و یا با کاهش چشم گیر و تاخیر طولانی پروازها مواجهند.

سازمان امنیت هوایی اروپا دیروز 28 فروردین اعلام کرد شانزده هزار پرواز در حریم هوایی اروپا لغو شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است خاکستر ناشی از فوران آتشفشان ظرف بیست و چهار ساعت آینده نیز موجب اختلال در پروازهای حریم هوایی اروپا خواهد شد.

در شرایط عادی بیست و دو هزار پرواز در حریم هوایی اروپا انجام می‌گیرد که این تعداد روز شنبه به شش هزار پرواز خواهد رسید.

آژانس امنیت هوایی آلمان اعلام کرد: به فرودگاه فرانکفورت که یکی از بزرگترین فرودگاه‌های اروپا به شمار می‌رود اجازه داده است از ساعت بیست روز یکشنبه 29 فروردین به وقت محلی بطور موقت پروازهایش را از سر بگیرد.

اما مسئولان مرکز کنترل ترافیک هوایی اتریش اعلام کردند حریم هوایی این کشور تا ساعت دو بامداد روز دوشنبه30 فروردین به وقت محلی همچنان مسدود است.

نخست وزیر فرانسه هم روز یکشنبه گفت: اکثر فرودگاه‌های این کشور ازجمله فرودگاه    بین‌المللی شارل دو گل و فرودگاه اورلی تا روز سه‌شنبه31 فروردین بسته خواهند بود.

کد خبر 105401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز