شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایرلندی‌ها در انتخابات پارلمانی، دولت کنونی‌شان را تنبیه کردند.

Fine Gael

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، این کشور که با بحران شدید مالی مواجه شده، اکنون در انتظار ائتلافی به رهبری حزب محافظه کار فاین - گیل (Fine-Gael) است.

نتایج اولیه تحقیقات موسسه افکارسنجی میلوارد براون لاندزدون (Millward Brown Lansdowne) حکایت از آن دارد که فایل گیل با اندا کنی (Enda Kenny) نخست وزیر آینده ایرلند 36.1 درصد آرا را از آن خود کرده و صدرنشین است.

این بهترین نتیجه حزب مخالف کنونی از سال 1982 تاکنون است، اما همچنان نتوانسته است به شاخص 40 درصدی دست یابد تا بتواند اکثریت مطلق را از آن خود کند. در حال حاضر احتمال تشکیل ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات کارگری مطرح شده است که بر اساس نظرسنجی ها 20.5 درصد آرا را کسب کرده و به بهترین نتیجه در تمام دوره فعالیت خود دست یافته است.

15.1 درصد آرا برای حزب حاکم

بر اساس نظرسنجی‌ها، فیانا - فیل (Fianna-Fail)، حزب حاکم کنونی متعلق به برایان کوون، نخست وزیر ایرلند فقط 15.1 درصد آرا را کسب کرده که بدترین نتیجه دوران فعالیتش محسوب می شود. این نظرسنجی بر اساس جامعه آماری 3500 نفر از رای دهندگان انجام گرفته است.

مشارکت در انتخابات در میان سه میلیون نفر واجد شرایط رای دهی در ایرلند بیش از 70 درصد بوده که بیش از میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی سال 2007 محسوب می شود. نتایج این انتخابات قرار است به زودی به صورت رسمی اعلام شود.

کد خبر 129244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز