مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: شورای توسعه پهنه جنوب تهران راه‌اندازی شد.

در این شورا جمعی از استادان دانشگاهی، اعضای شورای شهر تهران، شورایاران، شهرداران مناطق،  متخصصین،  نخبگان و معتمدین حضور دارند و به‌دنبال تهیه منشور توسعه جنوب تهران با هم اندیشی یکدیگر هستند.

عبادالله فتح اللهی شهردار منطقه 19 با بیان این مطلب درباره جزئیات بیشتر این رویکرد مدیریت شهری اظهار داشت: به‌دنبال شکل‌گیری هسته اولیه این شورا قرار است در هر فصل طی نشست‌هایی مجموعه پتانسیل‌ها،  فرصت‌ها،  چالش‌ها و تهدیدهای پهنه جنوب شهر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا ضمن آماده ساختن افکار عمومی و شرایط فرهنگی پذیرش این دگرگونی‌ها شرایط برای جهش توسعه در این محدوده جغرافیایی در شهر تهران فراهم شود.

وی با اعلام اینکه مناطق 15 تا 20 تهران در این پهنه قراردارند به برخی برنامه‌های این شورا اشاره کرد و گفت: احداث مرکز تجارت جهانی در پهنه‌ای به وسعت 1000 هکتار بین مناطق 16 تا 19 از جمله برنامه‌های مدیریت شهری برای تحقق ثروت‌اندوزی برای ساکنین مناطق جنوبی تهران است.

وی در ادامه به پادگان قلعه‌مرغی اشاره کرد که جزئی از پروژه مرکز تجارت جهانی به شمار می‌رود. فتح‌اللهی درباره حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز در این مرکز افزود: هنوز برآوردی از رقم نهایی این سرمایه‌گذاری که باید توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شود، صورت نگرفته اما تنها در مورد پادگان قلعه‌مرغی قرار است 30 درصد اراضی 300هکتاری آن به کاربری اقتصادی، تجاری، نمایشگاهی و مسکونی با تراکم 300درصد (3میلیون متر مربع) اختصاص یابد که برای همین یک قلم، چند هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

شهردار منطقه 19 گفت: ایده ما این است که مردم بتوانند ظرف نیم ساعت از هر کجای تهران خود را به این مرکز برسانند؛  به همین دلیل 2خط 3 و 8 مترو در اراضی قلعه مرغی طراحی شده است.

70 درصد زمین قلعه مرغی برابر با 200 هکتار نیز به کاربری‌های عمومی نظیر فضای سبز، فضاهای فرهنگی و گردشگری اختصاص می‌یابد که فقر کل تهران را در زمینه‌های تفریحی،  گردشگری، فرهنگی و... برطرف خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،  زمان آغاز تخریب دیوار پادگان قلعه‌مرغی را بعد از صدور رای کمیسیون ماده 5 اعلام کرد.شهردار منطقه19 در توضیح سایر برنامه‌های در دست اجرای شهرداری برای منطقه 19 از تکمیل پردیس سینمایی جوانه و ورزشگاه 15 هزار نفری آزادگان در سال‌جاری سخن گفت.

فتح‌اللهی همچنین به پارک ملی جنوب تهران با مساحت 180 هکتار بین آزادگان و شقایق اشاره کرد و اظهار داشت: با درنظرگرفتن اینکه هیات دولت نیز محدوده بین حرم امام خمینی (ره) و فرودگاه امام خمینی (ره) را محور گردشگری تصویب کرده این پارک ملی قرار است به نمادی از ایران تبدیل شود. 

از تمام استان‌های 30گانه کشور در این پارک نمادی احداث خواهد شد که در حال رایزنی با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستیم.

کد خبر 106763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز