چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

خیال نکنید همیشه هرقدر بیشتر پول دهید همان‌قدر هم آش می‌خورید

پول اضافه‌تان را پس‌انداز کنید بهتر است تا بدهید لوازم جانبی هر چیزی یا به قول فروشنده‌ها  اکسسوری‌اش را بخرید. اگر دلتان به حال پول هنگفتی که بابت خرید ال‌سی‌دی داده‌اید  سوخت  و با تبلیغات کذایی فروشنده جوگیر شدید و دادید یک صفحه محافظ روی آن نصب کنند و بعد هم آمدید خانه و دیدید به جای آنکه تلویزیون ضدخش شده باشد تصاویر را کدر و لک‌دار نشان می‌دهد، زیاد تعجب نکنید.

خُب خودتان خواسته‌اید و  دیگر هم به خاطر  «جنس فروخته شده به هیچ عنوان پس گرفته نمی‌شود» اعصاب خود را خرد نکنید و عطای صفحه محافظ تلویزیون را به لقایش ببخشید. زیاد جدی گرفتن قضیه برای پس گرفتن کالا فقط پول تلفن و ایاب و ذهاب را روی دستتان می‌گذارد؛ همین پول را بدهید تعمیرکار شرکت خدمات پس از فروش جنستان را تعمیر کند بیشتر به نفعتان است.

محل تقاطع عابر و خودرو

معلوم نیست خط‌کشی عبور عابر پیاده است یا محل عبور عابر پیاده از روی خودرو یا خودرو از روی عابر پیاده یا ... به هر حال هرچیزی که هست با اینکه روز‌به‌روز خطر عبور عابر پیاده از روی خط‌کشی‌ها بیشتر می‌شود ولی از طرف دیگر دل و جرات مردم هم بالاتر می‌رود زیرا از یک‌سو با وجود شمارشگرهای چراغ راهنمایی و رانندگی(چه چراغ سبز باشد، چه قرمز) هر آن احتمال عبور یک وسیله نقیله از روی خط‌کشی عابر پیاده زیاد شده و از سوی دیگر پیاده‌ها هم چون وقتشان ارزشمند است به چراغ قرمز عابر توجهی نشان نمی‌دهند.

واقعیت امر این است اگر برای جان خودمان ارزش قائلیم باید فرهنگ‌سازی کنیم. حال یا ماموران راهنمایی و رانندگی باید با یک طرحی (جریمه‌ای!) فرهنگ را به خورد عابران دهند یا از خودمان شروع کنیم که این کاراتر به نظر می‌رسد. شاید چون همگان بی‌توجه به چراغ قرمز از عرض خیابان عبور می‌کنند ما هم گهگاه اقدام به عبور می‌کنیم.

زدن سند کوچه به نام خود

شلوغ شدن برخی خیابان‌ها به واسطه وجود ساختمان‌های اداری و مراکز تجاری باعث شده است که ساکنان برخی کوچه‌ها به فکر تصاحب محل زندگی خود بیفتند. این شهروندان برای اینکه خیال‌شان از داشتن جای پارک راحت باشد با جمع کردن پول از اهالی اقدام به ایجاد مانع در ورودی‌ کوچه خود به صورت 24 ساعته و استخدام نگهبان می‌کنند.

در حالی که کوچه‌های شهر متعلق به همه شهروندان است و برخی از آنها ساعت‌ها برای پیدا کردن جای پارک معطل می‌شوند، پس از نصب این مانع‌ دیگر  فقط ساکنان این کوچه هستند که اجازه دارند وارد این منطقه از شهر بشوند!

عده‌ای از خوانندگان در تماس با روزنامه با اشاره به این مسئله اعلام کرده‌اند که اهالی این کوچه‌ها در مقابل اعتراض بقیه شهروندان مدعی می‌شوند که این کار را با هماهنگی کلانتری محل انجام داده‌اند.

این در حالی است که در بسیاری موارد نگهبان‌های این کوچه‌ها  با گرفتن پول اجازه ورود  و پارک را به خودروهای دیگران می‌دهند و پس از مدتی یک کارو کاسبی پر رونق برای خودشان درست می‌کنند.

ایجاد ترافیک با تصادف

تصادف همان طور که از نامش پیداست ناگهان یک روز سراغ خودروی شما هم می‌آید. برخی افراد عادت کرده‌اند در هنگام رخ دادن  تصادف به جای اینکه برای حل و فصل سریع‌تر آن تلاش کنند بیشتر به دنبال ایجاد ترافیک و مشاجره باشند. گاهی مشاهده می‌شود که ترافیک در برخی خیابان‌های شهر به خاطر یک تصادف ساده که فرد مقصر در آن  به راحتی قابل تشخیص است قفل می‌شود.

در این وضعیت دیده می‌شود که خودروهای عامل تصادف در وسط خیابان متوقف هستند و رانندگان آنها در انتظار رسیدن پلیس به سر می‌برند. این در حالی است که با اجباری بودن بیمه شخص ثالث در تصادفات با خسارت پایین نیازی به کروکی افسر پلیس نیست و راننده مقصر و زیان‌دیده به راحتی می‌توانند مشکل خود را حل و فصل کنند.

کد خبر 106769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز