همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در دیدار وزیرخارجه برزیل گفت: نظم حاکم بر جهان در حال افول است و باید نظم جدیدی جایگزین آن شود که در این میان تهران و برازیلیا می‌توانند نقش مهمی در برپایی نظم عادلانه ایفا کنند.

وی گفت: امروز دو کشور مصمم هستند به سرعت همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها افزایش داده و در مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار «سلسو آموریم» وزیر خارجه برزیل با اشاره به جایگاه ایران و برزیل در دو منطقه مهم جهان گفت: دو کشور ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های خود در سطوح دوجانبه و بین‌المللی دارند و گسترش مناسبات ایران و برزیل به نفع دو ملت و منطقه است.

سلسو آموریم وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار از تغییر رویکرد کشورش در توسعه روابط با کشورهای جهان خبر داد و گفت: برزیل در رویکرد جدید خود، اهمیت زیادی برای افزایش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و علاقه‌مند هستیم مناسبات خود را با تهران هرچه بیشتر گسترش دهیم.

وی با تأکید بر این‌که "‌برزیل اعتقادی به اعمال تحریم علیه کشورها به ویژه ملت بزرگ ایران ندارد" گفت: برزیل استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی و توسعه برنامه‌های هسته‌یی در این زمینه را همچنان که حق خود می‌داند حق ایران نیز می‌داند و از آن حمایت می‌کند.

وزیر خارجه برزیل همچنین با تأکید بر این‌که " نظم حاکم بر جهان در حال تغییر است" گفت: ایران و برزیل باید به سرعت و با کمک یکدیگر نظم جدیدی را جایگزین وضع کنونی کنند.

کد خبر 106164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز