همشهری آنلاین - شهره فرجی: پسته، با کند کردن عمل جذب کربوهیدرات‌ها در بدن‌، موجب کاهش قند خون می‌شود.

متخصصان می‌گویند: خوردن یک مشت مغز پسته در روز نه تنها یک میان وعده سالم و مغذی می‌باشد بلکه با کاهش روند جذب کربوهیدرات‌ها در بدن، باعث کاهش قند خون نیز می‌شود.

محققان دانشگاه تورنتو در کانادا طی این تحقیقات تاکید کردند: چون مصرف پسته با مواد غذایی دارای کربوهیدرات بالا مانند نان سفید روند جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد می‌تواند ماده موثری برای کنترل دیابت، ‌به خصوص در کشورهایی مانند هند باشد که در حال حاضر 40 میلیون نفر از آنان مبتلا به این بیماری هستند و طی پیش بینی‌های به‌عمل آمده، این تعداد تا سال 2025 به 80 میلیون نفر خواهد رسید.

محققان بر این باورند که این خشکبار دارای مقادیر زیادی پروتئین گیاهی، مواد نشاسته‌ای غنی و مواد معدنی مهم مانند پتاسیم و منیزیم است که برای بدن بسیار ضروری می‌باشد.[نکته بهداشتی روز: پتاسیم بخورید]

پسته، همچنین برای تسکین اعصاب مفید است.

وجود چربی اشباع نشده در پسته، باعث پایین آمدن سطح کلسترول بد (LDL) و بالا رفتن سطح کلسترول خوب خون(HDL)  می‌شود که این عمل، برای سلامت قلب بسیار مفید است.[کلسترول؛ خوب، بد یا زشت؟!]

کد خبر 105978

برچسب‌ها