سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ما براساس نیازی که برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران داریم اقدام به تولید داخلی اورانیوم کرده‌ایم و این روند تا زمان پاسخگویی به نیازمان ادامه خواهد داشت.

مجتبی هاشمی ثمره دستیار ارشد رییس جمهور گفت:رییس جمهور مکان‌یابی سایت جدید هسته‌ای کشور را تایید کرده و پروسه ساخت این مرکز هسته ای نیز با دستور وی آغاز خواهد شد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: شناسایی، مرزبندی عملیات طراحی و اجرایی سایت‌های جدید هسته‌ای کشوردر حال پیگیری است و با دستور ریس جمهور عملیات ساخت آنها صورت می گیرد.

دستیار ارشد رییس جمهور همچنین در رابطه با وضعیت مذاکرات هسته‌ای کشور برای مبادله سوخت راکتور تحقیقاتی تهران گفت:باب مذاکره با کشورهای مورد نظر همچنان مفتوح است.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود تصمیم مسوولان ارشد کشور برای تولید داخلی سوخت با غنای 20درصد آیا هنوز امکانی برای خرید و یا معاوضه این سوخت وجود دارد تاکید کرد:تولید سوخت در داخل کشور منافاتی با واردات آن ندارد؛
 
ثمره هاشمی در ادامه با اشاره به خواست مردم کشور برای برخورداری از دانش صلح آمیز هسته‌ای خاطرنشان کرد:دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای خواست افکار عمومی است که همواره یکصدا فریاد می‌زنند انرژی هسته ای حق مسلم ماست ؛این موضوع یک پروسه جناحی و حزبی نیست که با نگاهی خاص به آن نگریسته شود.

وی متذکر شد:ایران تنها برای مقاصد صلح آمیز به دنبال دستیابی به انرژی هسته‌ای است و با پایبندی به رژیم عدم اشاعه به دنبال خلع سلاح جهانی است.

کد خبر 105542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز