یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد در مراسم رژه 29 فروردین روز ارتش گفت: تجربه نشان داده که حضور برخی جز ناامنی، کشتار و کینه‌ورزی در منطقه به ارمغان نیاورده است از این رو برای ایجاد امنیت در منطقه نیازی به نیروهای بیگانه نیست.

رئیس‌جمهوری در ادامه خطاب به نیروهای بیگانه حاضر در منطقه افزود: آنها اگر خیلی هنر دارند، امنیت خود را حفظ کنند. آنها باید منطقه ما را ترک کنند و این یک خواهش نیست بلکه دستور و اراده ملت‌های منطقه است.

رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: آنها باید به خانه‌های خود بازگشته و اداره منطقه را به ملت‌های منطقه واگذار کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار داشت: تاسیس این رژیم هم برای پیشبرد برنامه‌های استکباری است، این رژیم اساس درگیری‌ها و فتنه در منطقه است لذا من از پشتیبانان این رژیم می‌خواهم که حمایت از او را رها کنند چرا که ملت‌ها و البته ملت فلسطین تکلیف رژیم صهیونیستی را روشن خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر عقلا روشن شده که رژیم صهیونیستی از اجرای برنامه‌هایی که برای او تدارک دیده شده بود که باید این برنامه‌ها را اجرا می‌کرد، عاجز شده و امروز هزینه‌های این رژیم بر مستکبران نسبت به منافع آن پیشی گرفته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: جای تعجب است که چرا برخی سرنوشت خود را به سرنوشت این رژیم که رو به اضمحلال است، گره می‌زنند؛ این رژیم در سراشیبی سقوط قرار دارد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: این موضوع هم یک درخواست نیست بلکه اراده ملت‌های منطقه است که ریشه این جرثومه فساد در منطقه باید کنده شود و اگر کسانی مدعی کمک به امنیت منطقه هستند در ابتدا دست از حمایت از این ژریم آدم‌کش بردارند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران ملتی متحد،‌ پیوسته به ولایت و امامت و مومن است، خاطرنشان کرد: ارتش و همه نیروهای مسلح نیز تجلی اقتدار و عزت ملت ایران هستند، ارتش فرزند برومند ملت بوده و ملت ایران هم خدایی است لذا ارتش هم خدایی است.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: ارتش امروز حاصل جانبازی‌ها و شهادت‌های مجاهدانی است که در راه استقلال و شرف ملت ایران از همه هستی خود گذشته‌اند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ارتش را نماد دفاع از مرزها و دفع تجاوزات احتمالی دانست.


وی با بیان اینکه تصویر امروز ارتش با 30 سال قبل زمین تا آسمان فاصله گرفته است، گفت: ارتش به عنوان پشتوانه اصلی نظام و در کنار ملت ایران بوده و در دل مهربان ملت ایران جا گرفته است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ارتش قدرت بازدارندگی دارد، تاکید کرد: تفاوت ارتش ما با دیگر ارتش‌های دنیا در ایمان آنهاست.

وی خطاب به ارتشیان حاضر گفت: تفاوت شما با دیگر ارتشیان دنیا در ایمان، ولایت‌مداری و عشق شما به آرمان‌های الهی است و دفاع مقدس گواهی بر این حقیقت است.

کد خبر 105358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز