گروه سیاسی: جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده و با آرمان‌های والای آن امام راحل تجدید‌عهد کردند.

فرماندهان حاضر در این مراسم، با خواندن فاتحه و نثار گل به مضجع نورانی امام خمینی(ره)، پیمان دوباره با آن شخصیت تاریخ ساز بستند. روز گذشته نیز به همین مناسبت جمع کثیری از فرماندهان و کارکنان ارتش در صفوف به هم پیوسته در نماز سیاسی - عبادی جمعه تهران و شهرستان‌های سراسر کشور شرکت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به‌عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران از 29 فروردین به‌عنوان روزی یاد کرد که حضرت امام(ره) با اعتماد خود به ارتش، به آن حیاتی دوباره بخشید و گفت: 29 فروردین یادآور ژرف‌نگری و وسعت دید حضرت امام(ه) در تثبیت و بقای ارتشی است که در هیاهو و جنجال‌های معاندین و مخالفین نظام به مرز انحلال و نابودی نزدیک شده بود ولی حضرت امام(ره) با همان وسعت دیدی که مختص ایشان بود بر این توطئه‌ها خط بطلان کشیدند و با نامگذاری 29‌فروردین به نام روز ارتش جان دوباره‌ای به ارتش بخشیدند.

سرتیپ احمدرضا پوردستان با تاکید بر اینکه تشخیص درست، قاطعیت و شجاعت این مرد بزرگ الهی در حفظ ارتش سبب شد که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود، خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که در این تصمیم شجاعانه حضرت امام(ره)، مشورت و نقطه‌نظرات ارزنده مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در ارتش بودند نقشی کلیدی و تعیین‌کننده داشت و به همین سبب ارتش جمهوری اسلامی ایران حیات و عزت خود را پس از حضرت امام(ره)،  مرهون مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایسنا، وی ساخت هواپیماهای جنگنده، بمب‌افکن صاعقه و آذرخش،  رزم‌ناو جماران، انواع هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی و برد بلند، بالگردهای بدون سرنشین‌، تجهیزات مخابراتی و جنگ الکترونیک،  سیستم‌های راداری و تجهیزات پدافندی را بخشی از فعالیت‌های ارتش برشمرد و گفت: صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به‌قدری جلو رفته و پیشرفت داشته که نگرانی وسیعی را در دل دشمنان ایجاد کرده است؛

به‌طوری که وزیر دفاع آمریکا از توسعه و پیشرفت فزاینده‌ هواپیماهای بدون سرنشین نظام جمهوری اسلامی اظهار نگرانی و آنها را خطر و تهدیدی برای خود قلمداد می‌کند. این نشان از استعداد،  قابلیت و توان والای جوانان ایرانی دارد.

گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد

پوردستان افزود: کوچک‌ترین حرکت‌ها در زمین،  هوا و دریا از نگاه تیزبین و موشکافانه متخصصان و کارشناسان ما پوشیده و مخفی نیست و به مصداق «گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد، جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست» تمامی حرکت‌ها و رفتارهای دشمنان رصد، ‌تحلیل و ارزیابی می‌شود؛ هرچند  ما اعتقاد داریم دشمنان ما در شرایطی نیستند که بتوانند جبهه سومی را در مقابل جمهوری اسلامی ایران باز کنند.

وی ادامه داد: برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دشمن،  دشمن است و هیچگاه حقیر و بیچاره شمرده نمی‌شود. ما با تمام قوا خود را برای مقابله با تهدیدات آماده می‌کنیم.

سنگر و دژ مردم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی به‌مناسبت 29فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و 2 اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارتش و سپاه پاسداران سنگر، حصن، حصار و دژ مردم، زینت‌بخش و مایه زیبندگی و وسیله عزت و قدرتمندی رهبران دین و مکتبند.

ارتشیان و پاسداران – به اذن خدا – عزت بخش مکتب، آرام بخش دل‌ها، باران رحمت و موجب ثبات کشورند و قوام و برپایی مردم و کشور به پشتوانه ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سرلشکر حسن فیروزآبادی در پیام خود آورد: تبریک به ارتش و ملت شعار نیست، شعور و حقیقت است؛ حقیقتی بزرگ که در جبهه‌های کارزار،  پایه‌های استقلال و ارکان نظام را استحکام بخشید؛ حقیقتی که دشمنان اسلام و جنود ابلیس نیز آن را لمس کرده و می‌کنند.

در ادامه این پیام آمده است: دوم اردیبهشت،  سالروز ابتکار تاریخی امام در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  سپاه پاسداران نمادی ارزشمند از ظرفیت انقلابی مردم ایران برای ایستادگی در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب و مزدوران آنها بوده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین(ع) عزّت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی،  اسلامی و جهادی و معنویت، نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن،  ایفا کند.

کد خبر 105207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز