مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: تعدادی از نمایندگان مجلس با اشاره به انتقادات مغرضانه از پروژه‌های شهری و همچنین برچیدن پایه‌های مونوریل صادقیه، بر استقلال تصمیم‌گیری مدیریت شهری در اداره شهر تهران تاکید کردند.

اسدلله بادامچیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز از تنازع و دعوا در مسائل متعدد  از جمله موضوعات شهری و عمرانی تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری در این سال‌ها همواره عملکرد بسیار خوبی داشته و مردم هم این موضوع را قبول دارند.

بادامچیان در گفت‌وگو با تهران سما، درباره انتقادهای سیاسی اخیر از تونل توحید گفت: اختلاف سلیقه همواره وجود دارد اما نباید اجازه داد این اختلاف سلیقه‌ها به تنازع و دعوا تبدیل شده و کشور را از مسیر توسعه باز دارد.

وی با تحسین عملکرد مدیریت شهری در چند سال گذشته گفت: اصولگرایان در این بخش عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و باید قدردان عملکرد مجموعه مدیریت شهری باشیم. بادامچیان با بیان اینکه عملکرد خوب شهرداری تهران در سال‌های گذشته شاخص‌تر از هر بخش دیگر است و با هر جای دیگری تفاوت دارد گفت: همه مردم دیده‌اند که مدیریت شهری تهران چقدر مؤثر عمل کرده است. 

بادامچیان درباره موضوع مونوریل و برچیده شدن پایه‌های آن در تهران گفت: این مسئله‌ای است که مدیریت شهر آن را تشخیص داده و موضوعی عادی است. وی افزود: درباره این اتفاق نباید دعوا به راه انداخت. این تشخیصی است که مدیریت شهر داده است و موضوع باید به همین‌جا هم ختم شود. همیشه همین‌گونه بوده و هست که در مورد شهر، مدیر شهر تصمیم می‌گرفته است.

طرح مدیریت واحد شهری

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز کلانشهر تهران را نیازمند مدیریت واحد و یکپارچه دانست و گفت: شهرداری در شهر حرف اول را می‌زند و مدیریت و کنترل شهر به‌عهده شهرداری است.

پیمان فروزش خاطرنشان ساخت: تهران به‌دلیل نداشتن مدیریت واحد شهری، در گذشته چند کار غیرکارشناسی داشته است که هم‌اکنون با توجه به وضعیت رو به رشد شهرداری تهران، از دکتر قالیباف می‌خواهیم که نظارت خود را بر اینگونه امور بیشتر کند. به‌خصوص درباره موضوعات فراگیری همچون ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و کنترل فروش تراکم.

به اعتقاد این نماینده مجلس، نظارت کامل بر امور شهر میسر نمی‌شود، مگر با مدیریت یکپارچه شهری. این اتفاق نیز با برنامه‌ریزی، کنترل و جایابی می‌تواند در تهران رخ دهد. همواره به واسطه مدیریت نامتمرکز تبعات ومشکلاتی متوجه شهروندان تهرانی بوده است. 

فروزش در این باره تاکید کرد: شهرداری در شهر حرف اول را می‌زند و برای داشتن مدیریت شهری یکپارچه باید شهردار این مدیریت را برعهده بگیرد. هم‌اکنون نیز برای تحقق این امر، شهرداری تهران باید طرحی را با موضوع درخواست مدیریت شهری واحد از طریق شورای اسلامی شهر به مجلس ارائه کند.

نباید از سنگ اندازی‌ها هراسید

در همین ارتباط، مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز اداره کردن شهر تهران را اداره بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اداره کردن تهران کار بسیار سنگینی است و با توجه به مسائل جدید، مدیریت این کلانشهر سنگین‌تر هم می‌شود، از این‌رو کارآمد بودن مسئولان مهم است.

سید کاظم جلالی با موفق خواندن عملکرد شهرداری تهران در چند سال گذشته افزود: کارنامه شهردار تهران کارنامه بسیار درخشانی بوده و سطح رضایتمندی مردم نیز طی این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

طبعا مجلس هم با نگاهی کلان که کمک به شهرداری تهران و رفع مشکلات و معضلات در تهران به بخش زیادی از جمعیت کشور کمک خواهد کرد، حمایت‌های خود را از شهرداری تهران استمرار خواهد بخشید.

وی همچنین با اشاره به حواشی سیاسی احداث و بهره‌برداری تونل توحید به‌عنوان عظیم‌ترین پروژه تاریخ مدیریت شهری اذعان داشت: معمولا این حواشی در جامعه ما وجود دارد اما مهم این است که نگاه مردم و مجلس به شهرداری مثبت و توأم با خوشبینی است. طی سال‌های گذشته کارهای بزرگی در حوزه شهرداری تهران صورت گرفته که یکی از بزرگ‌ترین اقدامات احداث تونل توحید بود.

این نماینده مجلس درباره حواشی سیاسی و انتقادات نامربوط به تونل توحید گفت: شهید مطهری عبارتی دارد که می‌گوید همیشه هنگامی که شما حرکت می‌کنید باعث می‌شوید افرادی به سمت شما سنگ پرتاب کنند. نباید از مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها هراسید؛ چرا که کار خوب ثمره خود را نشان می‌دهد و مردم آن را درک می‌کنند.

کد خبر 105203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز