مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: پانزدهمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شوراهای اسلامی شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شهر بوشهر برگزار شد

 با انتشار بیانیه‌ای در 9 بند به کار خود پایان داد.

در این بیانیه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای تحقق سال همت و کار مضاعف و روشن بودن شاخص‌های اصلی توسعه ایرانی - اسلامی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری ، آمده است: از قوای سه گانه و مدیریت‌های محلی در تمام سطوح سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرا می‌خواهیم که برای رسیدن به اهداف قانون اساسی براساس این شاخص‌ها عمل کنند.

همچنین با تاکید بر جایگاه قانونی شوراهای اسلامی کشوری در دیدگاه امام خمینی(ره) از قوای سه گانه و به‌خصوص مجلس شورای اسلامی خواسته شده است درخصوص لایحه دولت درباره کمیسیون ماده 100به‌گونه‌ای عمل شود که نماینده شوراهای اسلامی در این کمیسیون حذف نشود.

در ادامه بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی آمده است: با توجه به هفته شوراها از مجلس و دولت انتظار داریم مطابق با ماده 136 قانون برنامه سوم و بند ب ماده 13 قانون برنامه چهارم، مدیریت واحد محلی شهری و روستایی را عملی کنند و 23 وظیفه مشخص شده در شورای‌عالی اداری به مدیریت‌های شهر واگذار شود.

در بند دیگری از این بیانیه با اشاره به اهمیت روز زمین پاک و تاکید مقام معظم رهبری در این ارتباط آمده است: از دولت انتظار داریم و پیشنهاد می‌دهیم که بودجه حمل‌ونقل عمومی را به‌منظور کاهش آلودگی هوا، اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی افزایش دهد و در این خصوص اقدام کند.

همچنین در بند دیگری از این بیانیه آمده است: با توجه به کمبود منابع مالی و درآمدی در شهرداری‌های کشور از دولت و مجلس انتظار داریم که در نحوه اجرا کردن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به چالش‌های مالی شهرداری‌ها توجه و به‌نحوی این قانون را اجرا کنند که منابع در اختیار این مدیریت‌های محلی محدود نشود.

کد خبر 106293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز