سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انگلیس در رابطه با ایران کارنامه مثبتی ندارد.

منوچهر متکی در نشستی که عصر دیروز در سالن همایش‌های جابربن حیان دانشگاه شریف برگزار شد در مورد رابطه با انگلیس با بیان این که روابط تهران و لندن دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده است گفت: این روابط  پر از دشمنی‌های آشکار انگلیسی‌ها است و متاسفانه تاریخ ما همواره شاهد عملکردهای مداخله‌جویانه این کشور بوده است.

متکی ادامه داد: در بحث پرونده هسته‌ای کشور نیز ما شاهد رویکردهای غیرمنطقی انگلیسی‌ها بوده‌ایم.درحالی که انگلیس باید بداند ایران اسلامی سیاست‌های این کشور را بر نمی‌تابد و آن ‌را افشا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه گفت: دستگاه دیپلماسی کشور دو برخورد متفاوت با کشورهای جهان دارد یک برخورد با کشورهایی‌ است که ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش مناسبت‌های خود با تهران دارند و برخورد دیگر در رابطه با کشورهای دیگری است که به صورت مداخله‌جویانه با تحولات سیاسی برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای که در دوره بوش حامی سیاست‌های آمریکا بودند پس از شکست نئوکان‌ها دچار خلاء شدند. این کوتوله‌های اروپایی سیاست غیراصولی را در مناسبات خود با تهران پیش می‌برند.

متکی با اشاره به شکستی که احزاب حاکم انگلیس و فرانسه در انتخابات‌های اخیر این کشورها متحمل شده‌اند گفت: در هیچ دوره‌ای احزاب انگلیس و فرانسه در وضعیت روزهای اخیرشان قرار نداشتند.

کد خبر 104881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز