دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه سیاسی: 4 روز پس از انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خام و تازه کار خواند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، منوچهر متکی در گفت‌وگو با شبکه العالم با بیان اینکه نخستین گزارش آمانو نشان داد که او تازه کاری خودش را در این مسئولیت دارد و تا هنگامی که به پختگی البرادعی برسد، مقداری زمان می‌برد، گفت: گزارش آمانو نخستین کار ایشان در مسئولیت جدید بود و مانند هرکار دیگری که در آغاز آن مجموعه‌ای از پختگی‌ها و ناپختگی‌ها وجود دارد، باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

متکی همچنین افزود: آقای آمانو به قول معروف که در زبان فارسی گفته می‌شود قدری باید آب‌بندی شود تا نسبت به مسائل وقوف پیدا کند. وی با اشاره به مفاد گزارش اخیر یوکیا آمانو، خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش تکرار مواردی است که در گزارش‌های قبلی بوده و آن نیافتن مواردی است که نشان از انحراف صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و انطباق یافته‌های آژانس با موارد اعلامی ازسوی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه یادآور شد: سایت فوردو  را براساس اطلاعی که به آژانس دادیم راه‌اندازی کردیم و آنها هم بازرسی‌هایی را انجام دادند. متکی درباره موارد ادعای مطرح‌شده در گزارش اخیر گفت: آمانو باید پرونده‌ها را دوباره بخواند و متوجه شود که ما یک بار براساس مدالیته‌ای که با آژانس تعریف کردیم به همه پرسش‌های مطرح‌شده از سوی آژانس پاسخ دادیم. ما از آژانس کاغذ داریم که دیگر سؤالی نداشتند.

کد خبر 102135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز