دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: منوچهر متکی ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای یک دیدار رسمی کوتاه مدت از ژاپن عصر روز یکشنبه به وقت محلی وارد این کشور شد.

به گزارش ایرنا از توکیو، متکی پس از ورود به فرودگاه بین المللی ناریتای ژاپن از سوی  سیدعباس عراقچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و  توشیرو سوزوکی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن مورد استقبال قرار گرفت.

متکی در سفر کوتاه بیست و چهار ساعته خود به ژاپن قرار است روز دوشنبه  با کاتسویا اوکادا وزیر امور خارجه ژاپن که کشورش از اعضای غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد است، دیدار و در باره مسایل مورد علاقه دو کشور گفت و گو و تبادل نظرکند.

بررسی آخرین تحولات در موضوع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و تشریح موافقتنامه اخیر به دست آمده میان این کشور با کشورهای ترکیه و برزیل ، از جمله محور گفت و گوها میان متکی و همتای ژاپنی وی اعلام شده است.

متکی همچنین قرار است روز دوشنبه در ضیافت شام وزیر امور خارجه ژاپن که به خاطر وی و هیات همراهش برپا می شود، شرکت کند.

دیدار با  ماساهیکو کومورا  وزیر امور خارجه پیشن ژاپن و رییس کنونی گروه دوستی پارلمانی این کشور با ایران،  یاسوئو فوکودا  نخست وزیر پیشین ژاپن و جمعی از نمایندگان مجالس نمایندگان و مشاوران (دیت) از جمله برنامه های متکی در این سفر اعلام شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در مراسمی با حضور جمعی از اساتید، محققان، شخصیت ها و فعالان ژاپنی در زمینه صلح، در بیناد صلح ساساکاوا ژاپن، سخنرانی کند.

کد خبر 108601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز