همشهری آنلاین: خانواده‌های حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صداوسیما در رم و علی دمیرچی‌لو دو تبعه ایرانی که در ایتالیا دستگیر شده‌اند، با منوچهر متکی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  متکی در این دیدار با تشریح اقدامات وزارت امورخارجه در پیگیری وضعیت این دو تبعه ایرانی تصریح کرد: وظیفه وزارت خارجه حفاظت و حمایت از حقوق ایرانیان در سراسر جهان است و علاوه بر این وظیفه اعتقادی و انسانی نیز حکم می‌کند در صورتی که برای هر ایرانی در هر جای جهان که مشکلی پیش بیاید در چارچوب قانون آن را دنبال کنیم.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما از مقامات ایتالیایی می‌خواهیم هر چه سریعتر زمینه آزادی این دو نفر را فراهم کنند چون این بازی است که از سوی آمریکا و سازمان سیا و پنتاگون طراحی شده و در کشورهای دیگر و برخی نقاط دنیا اجرا شده، اما شکست خورده است.

وی تکرار کرد، بر همین اساس از دولت ایتالیا می‌خواهیم که در بازی شکست خورده سیا و پنتاگون وارد نشود آمریکایی‌ها هم بدانند این بازی سیاسی و تبلیغاتی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

در این دیدار خانواده‌های معصومی‌نژاد و دمیرچی‌لو دیدگاه‌های خود را در خصوص روند پیگیری موضوع دستگیری فرزندان خود ارائه و متکی دستورات لازم را جهت تداوم پیگیری‌ها به بخش‌های مختلف وزارت متبوع صادر کرد.

کد خبر 104418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز