همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز گفت تلاش می‌کند با متقاعد کردن همه طرف‌ها، تحریم های جدید سختگیرانه‌ای برضد ایران در سازمان ملل تصویب کند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از به گزارش رویترز اوباما در کنفرانس خبری پس از امضای معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای با رئیس جمهور روسیه در پراگ گفت انتظار من این است که ما بتوانیم اعمال تحریم‌های جدی و سختگیرانه‌ای بر ضد ایران در بهار تعیین کنیم.

دمیتری مدودف هم در این کنفرانس پیشنهادهای پنج بعلاوه یک را سازنده خواند و از پاسخ ندادن ایران به این پیشنهادها ابراز تاسف کرد. رئیس جمهور روسیه گفت این احتمال وجود دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع تحریمهای جدید ایران را بررسی کند.

مددوف با ابراز تردید درباره مفید بودن تحریم‌ها علیه ایران افزود: البته تحریم‌ها، به خودی خود، به ندرت، منجر به دست یافتن به نتایج مشخص می‌شود. در هر صورت این تحریم‌ها باید هوشمندانه باشد و مردم ایران را هدف قرار ندهد.

همزمان، شماری ازکارشناسان آمریکایی اعلام کردند تحریم‌های جدیدبر ضد ایران بی فایده است.

دانیل پلتکا پژوهشگر آمریکن اینترپرایز با اشاره به سخنان رای تکیه پژوهشگرمرکز روابط خارجی ایران- آمریکا که گفته بود درمرحله کنونی دیگر تحریم فایده‌ای ندارد اعلام کرد‌: هیچ گزینه‌ای در مقابل ایران نداریم

چین نیز با تایید حضور خود در جلسه بررسی تحریم ایران ، تاکید کرد :سیاست چین در قبال ایران هیچ تغییری نکرده است.

برخی کارشناسان معتقدند آمریکا برای متقاعد کردن چین مجبور است به تحریم‌های ضعیف ایران تن دهد. مقامات رژیم صهیونیستی نیزدر هفته اخیر بارها از ضعیف بودن تحریم‌های آتی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 104621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز