مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خدمه شاتل فضایی دیسکاوری چهارشنبه 7 آوریل وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند

و  مورد استقبال ساکنان ایستگاه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در ساعت 0911 به وقت گرینویچ هوابند میان دو سفینه فضایی باز شد، و هفت فضانورد شاتل دیسکاوری یکی پس از دیگری به درون ایستگاه فضایی بین‌‌‌المللی شناور شدند و مورد استقبال شش نفر خدمه ایستگاه قرار گرفتند که در حال گرفتن عکس و فیلمبرداری این رویداد بودند.

فرمانده روسی ایستگاه فضایی، اولک کوتوف، به فضانوردان جدید که با خود چندین تن ملزومات، محموله‌‌ های برایی آزمایش‌های علمی و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کارکردن در ایستگاه مداری را به همراه آورده‌‌اند، تبریک گفت.

پیش از این فرمانده دیسکاوری، آلن پویندکستر با ظرافت سفینه بزرگش را در ساعت 0744 به وقت گرینویچ در 344 کیلومتری بالای دریای کارائیب به کنار ایستگاه فضایی بین‌المللی  رسانده بود.

 دیسکاوری در روز دوشنبه از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال در فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شده بود.

ماموریت 13 روزه دیسکاوری یکی از آخرین ماموریت‌های شاتل‌های فضایی پیش از بازنشستگی آنها پس از 30 سال خدمت در اواخر امسال است.

 دیسکاوری حدود هشت تن محموله، از جمله تختخواب‌های اضافی برای ساکنان جدید ایستگاه، یک تانک بزرگ خنک‌کننده آمونیاکی و هفت صندوق حاوی ابزارهای آزمایش‌های علمی را با خود به ایستگاه آورده است.

دیسکاوری همچنین یک ماشین ورزش را با خود به ایستگاه آورده است که تا برای بررسی اثرات بی‌وزنی بر دستگاه عضلانی- اسکلتی بدن مورد استفاده قرار گیرد. عضلات در حین اقامت‌های طولانی در فضا تحلیل می‌روند، بنابراین فضانوردان باید به طور مرتب ورزش کنند.

 هفت عضو حدمه دیسکاوری شامل سه زن متخصص ماموریت فضایی هستند که به زن چهارمی، فضانورد آمریکایی تریسی کالدول دایسون می‌پیوندند که که روز یکشنبه با سفینه فضایی سایوز روسیه به ایستگاه فضایی وارد شده بود.

کد خبر 104585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز