همشهری آنلاین: فضانوردان شاتل ایندور در یک راهپیمایی فضایی 6 ساعته در ابتدای روز یکشنبه 14 فوریه، لوله‌های مایع به یک سکوی دیده‌بانی جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کردند

 به گزارش خبرگزاری فرانسه فضانورد آمریکایی باب بنکن و فضانورد متولد انگلیس، نیکولاس پاتریک در دومین راهپیمایی فضایی‌شان در این ماموریت که ناسا یک روز دوره آن را افزایش داد- دو لوله ناقل آمونیاک را به بخش جدید "ترانکوئیلیتی" Tranquility متصل کردند و به این ترتیب آن را به سیستم سردکننده ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوند دادند.

 ناسا گفت دریچه‌های هفت پنجره این بخش روز سه‌شنبه باز خواهد شد، و نهایتا نمای پانورامیک از فضا، کره زمین و سفینه فضایی دیدارکننده از ایستگاه را فراهم خواهد کرد،‌ در عین حال این بخش دسترسی حیاتی برای نظارت بر راهپیمایی‌های فضایی و عملیات پهلوگیری سفینه‌های فضایی ایجاد خواهد کرد.

 در این راهپیمایی فضایی فضانوردان شاتل ایندور همچنین پوشش‌های حرارتی روی ترانکوئیلیتی برای جلوگیری از میعان هوای درون آن بخش، یک ورودی برای پهلوگیری و ریل‌های دستگیره نصب شد.

ناسا همچنین گفت که مدیران این ماموریت یک روز افزایش به مدت این ماموریت را تصویب کرده‌اند و به این ترتیب مدت این ماموریت به 14 روز می‌رسد، و زمان مورد انتظار برای فرود شاتل در زمین 21 فوریه خواهد بود.

دو نفر از خدمه ایستگاه فضایی می‌تواند در یک زمان در این بخش جدید ساکن شوند و با یک ایستگاه کاری پرتابل که می‌توان ایستگاه و فعالیت‌های روباتی را کنترل کند.

شش پنجره در طول کناره‌های‌ این بخش قرار داده شده‌اند، و همه در مقابل اثر شهاب‌های ریز محافظت می‌شوند.

هنگامی نصب این مدول جدی کامل شود، ساختمان ایستگاه فضایی تا 90 درصد کامل شده است.

کد خبر 101621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز