گروه حوادث: مرد جوان وقتی برای پیگیری پرونده قتل 2 کارگر ساختمانی راهی پایتخت بود، تصور نمی‌کرد قبل از سوار شدن به اتوبوس، عامل این جنایت را در پایانه مسافربری ملاقات کند

شامگاه 8 فروردین امسال ماموران پلیس در جریان آتش‌سوزی در یک ساختمان نیمه‌کاره در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بعد از اطفای حریق از سوی آتش‌نشانان، ماموران قدم به داخل ساختمان گذاشتند و در اتاقک نگهبانی با اجساد سوخته 2 مرد جوان روبه‌رو شدند.

با گزارش ماجرا به قاضی کشیک شهرستان‌ قدس، تحقیقات پلیسی برای کشف راز مرگ مردان جوان آغاز شد و وقتی کارشناسان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی را عمدی اعلام کردند ماموران با یک پرونده جنایی روبه‌‌رو شدند.

با انتقال اجساد قربانیان به پزشکی قانونی، مشخص شد که هر دو مرد جوان قبل از آتش‌سوزی با ضربات چاقو به قتل رسیده   و عامل یا عاملان این جنایت سعی داشته‌اند با آتش‌زدن اجساد آنها پلیس را گمراه کنند. بنابراین رسیدگی به پرونده در دستور کار گروهی از کارآگاهان جنایی شهرستان قدس قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

پول‌های ناپدید شده

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که هر دو قربانی از اتباع افغانستان بوده‌اند و به‌عنوان کارگر و نگهبان در ساختمان نیمه‌کاره کار می‌کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها از طریق کارگری مقداری پول پس‌انداز کرده بودند و قصد داشتند که پول‌ها را برای خانواده‌شان در افغانستان ارسال کنند اما بعد از جنایت‌ پول‌ها نیز ناپدید شده بود.

با این اطلاعات پلیس که احتمال می‌داد عامل یا عاملان جنایت به قصد سرقت پول‌ها 2 مرد جوان را به قتل رسانده باشند، جست‌وجو برای شناسایی آنها را ادامه داد تا اینکه مدتی بعد ماموران به سرنخ‌هایی از مردی به نام حمید دست یافتند. این مرد که دوست و هموطن قربانیان به شمار می‌رفت شب حادثه میهمان آنها بود اما بعد از جنایت به طرز مرموزی ناپدید شده بود.

قاضی پرونده دستور بازداشت حمید را صادر کرد و تحقیقات برای دستگیری او شروع شد اما درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت اتفاق عجیبی رخ داد که باعث دستگیری قاتل شد.
ماجرا از این قرار بود که بعد از به قتل رسیدن 2 جوان افغانی، خانواده آنها که در جریان این حادثه قرار گرفته‌ بودند با یکی از اقوام خود در ایران تماس گرفتند و از وی خواستند پیگیری ماجرای قتل فرزندانشان شود.

این مرد که رسول نام داشت و در شهرستان بابل زندگی می‌‌کرد بعد از دریافت پیام تصمیم گرفت راهی تهران شود تا ماجرای مرگ هموطنانش را پیگیری کند. او زمانی که به پایانه مسافربری این شهر رفته بود تا سوار اتوبوس شود، خیلی اتفاقی یکی از دوستانش را به‌نام حمید دید که از تهران به بابل آمده بود.

رسول که خبر نداشت حمید تنها مظنون قتل 2 کارگر جوان است، بدون اینکه به وی اعتنا کند سوار اتوبوس شد و به طرف پایتخت به راه افتاد. او بعد از اینکه به تهران رسید یکراست به اداره آگاهی شهرستان قدس رفت تا از ماجرای قتل 2 هموطن خود مطمئن شود و بتواند خانواده آنها را در جریان قرار دهد.

مرد جوان زمانی که متوجه شد ماموران پلیس در جست‌وجوی فردی به‌نام حمید هستند و این فرد تنها مظنون جنایت به شمار می‌رود، بدجوری شوکه شد. او چندین ساعت قبل حمید را در پایانه مسافربری بابل دیده بود و وقتی فهمید که ممکن است وی عامل جنایت باشد، موضوع را با ماموران در میان گذاشت.

تیم تحقیق که حالا متوجه شده بود تنها مظنون جنایت در شهرستان بابل به سر می‌‌برد، با دریافت نیابت قضایی از سوی قاضی ولیعهدی، رئیس شعبه 103 دادگاه شهرستان قدس، راهی شمال کشور شد و با استفاده از اطلاعاتی که رسول در اختیار ماموران قرار داده بود، توانست این مرد را دستگیر کند.

حمید که تصور نمی‌کرد به این زودی دستگیر شود بعد از انتقال به اداره پلیس به قتل 2 کارگر جوان اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل وقتی برای دیدن قربانیان به ساختمان نیمه کاره رفتم متوجه شدم که آنها مقداری پول پس‌انداز کرده‌اند و قصد دارند آن را برای خانواده خود در افغانستان بفرستند.

همانجا بود که وسوسه شدم و تصمیم گرفتم هر طوری شده پول‌ها را سرقت کنم. آن شب وقتی هر دو نگهبان ساختمان نیمه‌کاره در خواب بودند آنها را با ضربات چاقو به قتل رساندم و بعد از سرقت پول‌هایشان، اجسادشان را آتش زدم. بعد هم راهی بابل شدم تا در خانه پسرعمویم مخفی شوم اما بعد از چند روز از سوی پلیس دستگیر شدم.

قاضی ولیعهدی، رئیس شعبه 103 دادگاه شهرستان قدس، با اعلام این خبر گفت: متهم به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد تا با صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری استان محاکمه شود.

کد خبر 104471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز