چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

اعضای باند تبهکاری که بعد از ربودن فرزند یک کارخانه دار تهرانی، برای آزادی او درخواست 5 میلیارد تومان ارز خارجی کرده بودند، در شب چهارشنبه‌سوری دستگیر شدند

طراح نقشه این آدم‌ربایی یک تبهکار حرفه‌ای است که به اتهام آدم‌ربایی در سال‌های 86، 87 و 88 دستگیر شده بود.

ساعت 3 نیمه شب هفدهم اسفندماه،  4 مرد نقابدار آرام و آهسته از دیوار یک خانه ویلایی در نیاوران بالا رفتند و وارد این خانه شدند. آنها لحظاتی بعد به سرعت خود را به اتاق خواب زن و شوهر جوانی که در این خانه سکونت داشتند، رساندند و با تهدید آنها، دست،  پا و دهان آنها را بستند.

مردان ناشناس در تاریکی شب به سرعت صاحبخانه جوان را که غلامرضا نام داشت به‌خودروی ماکسیمای سفیدرنگی که در انتظار آنها بود انتقال دادند و راننده به سرعت به سمت باغی در منطقه شهریار به راه افتاد. این در حالی بود که مردان نقابدار همسر گروگان خود را با دست و پا و دهان بسته در داخل خانه رها کرده بودند.

آغاز عملیات

زمان زیادی از ربودن مرد جوان که فرزند یکی از کارخانه‌داران موفق تهران است نگذشته بود که یکی از آدم‌ربایان با تلفن همراه متعلق به جوان گروگان با خانواده وی تماس گرفت و با بیان اینکه پلیس نباید از این ماجرا اطلاع پیدا کند،

به آنها گفت که به‌زودی تماس خواهد گرفت تا مبلغ درخواستی برای آزادی فرزندشان را اعلام کند. با قطع این تماس، پدر جوان ربوده شده در نخستین اقدام در تماس با پلیس، موضوع این آدم‌ربایی را به آنها اطلاع داد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی پیرگزی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی پایتخت، وارد عمل شدند و تحقیقات برای ردزنی آدم‌ربایان را آغاز کردند.

تماس 5 میلیاردی

درحالی‌که تحقیقات برای یافتن سرنخی از آدم‌ربایان ادامه داشت، تبهکاران در تماسی با پدر گروگان خود درخواست 5 میلیاردی برای آزادی مرد جوان را اعلام کردند، آنها در این تماس گفتند که این پول باید به‌صورت اسکناس‌های 100 دلاری و 500 یورویی به آنها پرداخت شود.

در این مرحله از عملیات،  کارآگاهان پلیس با دادن آموزش‌های لازم به خانواده غلامرضا، به‌صورت نامحسوس تحقیقات خود را ادامه دادند و سرانجام در شب چهارشنبه‌سوری سرنخ‌هایی از دخالت جوان 31ساله‌ای به‌نام رضا در این آدم‌ربایی به دست آوردند  و وی را در تهرانپارس به دام انداختند.

حلقه‌ها به دام می‌افتند

با دستگیری نخستین متهم،  وی در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و با لودادن همدستان خود، نشانی محل نگهداری گروگان جوان در جنوب شرق تهران را در اختیار ماموران قرار داد.

با این اطلاعات در کمتر از 2 ساعت از دستگیری نخستین متهم، کارآگاهان با محاصره خانه‌ای در مشیریه تهران،  جوان گروگان را که بعد از انتقال از باغ شهریار به این خانه، در یکی از اتاق‌ها محبوس شده بود، آزاد کردند و 2 آدم‌ربای جوان به نام‌های محسن و حسین را درحالی‌که صورت‌های خود را با نقاب مشکی پوشانده بودند، دستگیر کردند.

جرقه آدم‌ربایی

با آغاز بازجویی از 3 آدم‌ربای دستگیر شده، آنها به کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی گفتند که پیشنهاد این آدم‌ربایی را یکی از دوستانشان به نام ابراهیم که خانه پدرزنش در نزدیکی خانه پدری گروگان جوان بوده است مطرح کرده و به آنها گفته است با ربودن مرد جوان می‌توانند ظرف چند روز به ثروت میلیاردی دست پیدا کنند.

محسن – یکی از آدم‌ربایان – در توضیح این ادعا گفت: من از طریق حسین با ابراهیم دوست شدم،  در مدت آشنایی با این مرد او دائما از خانواده ثروتمندی صحبت می‌کرد و ما را برای ربودن فرزند این خانواده و رسیدن به ثروت میلیاردی وسوسه می‌کرد، 

من ابتدا به خاطر خطرات این کار، مخالف آدم‌ربایی بودم اما حسین به من گفت یک تبهکار حرفه‌ای به نام محمد را می‌شناسد که بارها به خاطر جرایم مختلفی از جمله آدم‌ربایی دستگیر شده و در حال حاضر با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است،  او مدعی بود که محمد می‌تواند به ما کمک کند تا نقشه‌مان به‌خوبی انجام شود و‌گیر نیفتیم.

او ادامه داد: بعد از آنکه موضوع را با محمد درمیان گذاشتیم او قول همکاری داد و گفت که اگر به حرف‌هایش مو به مو عمل کنیم و نقشه او را به اجرا بگذاریم هرگز پلیس نمی‌تواند ما را دستگیر کند و هر کداممان حداقل یک میلیارد تومان به جیب می‌زنیم. با اطمینانی که محمد به ما داد، شب آدم‌ربایی با نقشه‌ای که او طرح کرده بود به خانه مرد جوان رفتیم و او را ربودیم اما حرف‌های محمد همه دروغ بود و ما خیلی زود دستگیر شدیم.

رضا جوان دیگری که وظیفه تماس با خانواده گروگان را داشت نیز در اعترافات خود گفت: یک روز محمد با من تماس گرفت و گفت که جوانی را که پدرش پولدار است ربوده‌اند و حاضر است در مقابل همکاری با او و اعضای باند،  پول خوبی به من بدهد. من هم که با شنیدن دستمزد هنگفت بدجوری وسوسه شده بودم، با آنها همکاری کردم و مسئول تماس با خانواده جوان ربوده شده شدم.

در جست‌وجوی2  فراری

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی،  جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با اعترافات 3 متهم دستگیر شده، دستگیری 2 متهم دیگر پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

سرهنگ یاراحمدی با اعلام این خبر در توضیح پرونده محمد که طراح نقشه این آدم‌ربایی بود، گفت: این تبهکار حرفه‌ای از مجرمان سابقه داری است که آخرین بار مدتی قبل به اتهام چند آدم‌ربایی در سال‌های 86،  87 و 88 که همراه با خشونت بسیار زیادی نسبت به گروگان‌ها بود دستگیر شد اما با قرار وثیقه میلیاردی از زندان آزاد شد و مجددا با تشکیل باند جدیدی، آدم‌ربایی‌های خود را آغاز کرد.

کد خبر 103682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز