چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند قاچاق برای فرار از دست پلیس شگرد عجیبی داشتند.

آنها وقتی تحت تعقیب ماموران قرار می‌گرفتند، با دستگاهی که در خودروی خود داشتند دود غلیظی تولید می‌کردند که به‌وسیله آن می‌توانستند خود را از دید پلیس مخفی کنند.
مدتی قبل ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ از طریق منابع اطلاعاتی خود در جریان انتقال یک محموله بزرگ مشروبات الکلی و کالای قاچاق به شهر قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این محموله قرار است توسط قاچاقچیان از مرزهای شرقی کشور به این شهر قاچاق و در بین فروشندگان توزیع شود.با این اطلاعات، تحقیقات پلیسی برای شناسایی اعضای باند قاچاق و کشف محموله بزرگ شروع شد و ماموران تمامی مسیرهای ورودی شهر را زیرنظر گرفتند.

طبق اطلاعاتی که در اختیار پلیس قرار گرفته بود، محموله بزرگ قرار بود با استفاده از چند خودروی مدل بالا از جمله سمند و زانتیا به ساوجبلاغ قاچاق شود. به همین خاطر کارآگاهان با ایجاد ایست‌ و بازرسی، به کمین قاچاقچیان نشستند.

در جریان همین تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی بود که ماموران موفق شدند اعضای باند را که با استفاده از 5 خودروی سواری در حال قاچاق محموله به شهر بودند، شناسایی کنند. آنها با زیرنظر گرفتن این خودروها وقتی مطمئن شدند که تمامی سرنشینان آنها از اعضای باند قاچاق مشروبات الکلی هستند به راننده‌ها دستور ایست دادند اما با فرار قاچاقچیان عملیات تعقیب شروع شد.

تونلی از دود

قاچاقچیان که قصد نداشتند تسلیم پلیس شوند با ایجاد دود غلیظی که از اگزوز خودرو خارج می‌شد، پا به فرار گذاشتند. آنها حین فرار میخ‌های 3پر را که به راحتی چرخ خودروهای عبوری را پنچر می‌کرد روی سطح خیابان می‌ریختند تا از این طریق به ماموران اجازه ندهند که آنها را تعقیب کنند.

ماموران پلیس که با شگرد این باند آشنایی کامل داشتند و می‌دانستند قاچاقچیان از این روش برای فرار استفاده می‌کنند، با عکس‌العمل  به‌موقع از دام قاچاقچیان گریختند و به این ترتیب عملیات تعقیب ادامه یافت. سرانجام بعد از چند دقیقه تعقیب و گریز، پلیس توانست هر 5 خودروی سواری را در اتوبان کرج متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کند.

خودروهای بی‌صندلی

بعد از دستگیری اعضای این باند، ماموران هنگام بازرسی خودروهای آنها با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. هیچ‌کدام از این خودروها صندلی عقب نداشتند و به‌جای آن قاچاقچیان مشروبات الکلی را در قسمت عقب ماشین گذاشته و روی آنها روکش صندلی کشیده بودند تا کسی پی به وجود محموله قاچاق در داخل خودروها نبرد.

ماموران بعد از برداشتن روکش‌ها، مقدار زیادی مشروبات الکلی که در جعبه‌های مختلف بسته‌بندی شده بود کشف کردند و تمامی متهمان را به اداره پلیس انتقال دادند.

سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران،18 فروردین با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: اعضای این باند در داخل خودروهای خود دستگاهی کار گذاشته بودند که روغن را از طریق لوله‌هایی باریک به اگزوز می‌رساند. همین مسئله باعث می‌شد تا آنها هنگام فرار از دست پلیس با فشار دادن دکمه‌ای که داخل ماشین بود، دود غلیظی تولید کنند و  بتوانند از دست پلیس فرار کنند.

وی ادامه داد: از اعضای این باند بی‌‌سیم، 7 دستگاه تلفن همراه و مقدار زیادی میخ‌های 3 پر کشف شد که آنها هنگام فرار از دست پلیس از آن استفاده می‌کردند. رئیس پلیس استان تهران افزود: اعضای این باند از قاچاقچیان سابقه‌دار هستند که پیش از این هم به اتهام حمل مشروبات الکلی دستگیر و راهی زندان شده بودند.

کد خبر 104576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز