دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد مسلح که در جریان درگیری 2 گروه از اراذل و اوباش در مشهد، شروع به تیراندازی به سوی خودروهای عبوری و مغازه‌ها کرده بود، در عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد

شامگاه 18 بهمن سال گذشته، صدای شلیک گلوله‌های پی‌درپی در بلوار جانبازان مشهد رهگذران را متوجه درگیری شدید 2 گروه از اراذل و اوباش کرد.

گلوله‌ها از سلاح کلاشینکفی شلیک می‌شد که در دست مرد جوانی بود و یکی بعد از دیگری به‌خودروهای عبوری و شیشه مغازه‌های اطراف برخورد می‌کرد.  به‌دنبال این ماجرا، مردم پلیس را در جریان قرار دادند و تیم‌های گشت انتظامی و آگاهی راهی محل حادثه شدند.

مردان شرور با مشاهده نور چراغ‌گردان ماشین‌های پلیس که از دور به چشم می‌خورد، بلافاصله به درگیری پایان دادند و سوار بر خودروهای خود پا به فرار گذاشتند.

در جست‌وجوی تیرانداز

ماموران در تحقیق از شاهدان حادثه دریافتند که این درگیری بین 2 گروه از اراذل و اوباش مشهد که از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند، به وقوع پیوسته است.

اطلاعات به دست آمده از شاهدان سرنخی شد تا ماموران در ادامه تحقیقات تعدادی از شرکت‌‌کنندگان در درگیری را شناسایی و آنها را یکی بعد از دیگری دستگیر کنند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی بازجویی‌ از آنها آغاز شد و یکی از مردان جوان به ماموران گفت: شب حادثه به همراه تعدادی از دوستانم که همگی از اوباش منطقه طبرسی هستند با 3 دستگاه خودرو راهی منطقه آبکوه شدیم تا با عده‌ای از اوباش آنجا تسویه حساب کنیم.

یک نفر از بچه‌ها یک اسلحه کلاشینکف هم همراه خود آورد تا درصورت نیاز از آن استفاده کند. وقتی به محل مورد نظر رسیدیم، با گروه دیگر که منتظرمان بودند درگیر شدیم. این درگیری آنقدر بالا گرفت که ناگهان دوستمان اسلحه را از داخل ماشین برداشت و شروع به تیراندازی‌های بی‌هدف کرد.

او چندین گلوله شلیک کرد که تعدادی از آنها به‌خودروهای عبوری برخورد کرد و تعدادی دیگر هم باعث شکسته شدن شیشه مغازه‌های اطراف شد. متهم ادامه داد: قصد دوستم از این تیراندازی فقط ایجاد رعب و وحشت بود و او نمی‌خواست به کسی صدمه بزند.  بعد از اعترافات متهمان، دستور بازداشت این متهم و دیگر شرکت‌کنندگان در درگیری صادر شد و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آنها ادامه یافت.

ماموران با سرنخ‌هایی که از متهمان دستگیر شده به دست آمده بود، موفق شدند مخفیگاه مرد جوان را در یکی از مناطق مشهد شناسایی کرده و صبح 24فروردین، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

اعتراف به تیراندازی

سرهنگ صادقی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری مرد شرور، وی به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت اعتراف کرد اما مدعی شد که هم‌اکنون اسلحه در دست یکی از دوستانش است.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت مشهد، این اسلحه کشف شد و سایر متهمان نیز دستگیر شدند و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کد خبر 105490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز