دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: شرور تحت تعقیب وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت، برای فرار از دست مأموران از ارتفاع 30 متری به پایین پرید اما در گودالی پر از گل و لای گرفتار شد و به دام افتاد

ساعت 3:30 بامداد 4 فروردین، ماموران انتظامی شهر قدس (قلعه‌حسن‌خان) در حال گشت‌زنی در خیابان اصلی این شهر بودند که به سرنشین یک دستگاه خودروی ال‌90 مظنون شدند.

ماموران با زیرنظر گرفتن این خودرو متوجه شدند راننده آن یکی از افراد شرور منطقه شهر قدس است که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشت. از آنجا که دستور جلب این مرد از سوی مراجع قضایی صادر شده بود، ماموران به وی دستور ایست دادند اما مرد جوان به محض مشاهده خودروی پلیس فرار کرد.

بعد از چند دقیقه تعقیب و گریز خیابانی، درحالی‌که خودروی پلیس به‌خودروی شرور فراری نزدیک شده بود، وی ناگهان لوله سلاح کمری خود را به طرف ماموران نشانه رفت و برای تهدید آنها شروع به شلیک 2 تیر هوایی کرد. سپس به سرعت خودرواش افزود و به فرار ادامه داد.

تیم گشت پلیس که خود را در برابر مجرمی خطرناک می‌دید، دست از تعقیب وی برنداشت و این بار با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح شروع به تیراندازی به سوی خودروی متهم کرد. با اصابت چند گلوله به چرخ‌های عقب، این خودرو متوقف شد اما شرور جوان با سرعت از ماشین به بیرون پرید و با پای پیاده به فرار ادامه داد.

او لحظاتی بعد وارد یک شرکت تولید سیمان در همان حوالی شد و ماموران نیز به‌دنبال او وارد شرکت شدند. مرد جوان که قصد نداشت تسلیم پلیس شود، در یک چشم بر هم زدن از محل نگهداری ماسه بالا رفت و بعد از رسیدن به ارتفاع 30 متری، در کمال ناباوری به آن طرف دیوار پرید.

ماموران که تصور نمی‌کردند این مرد دست به چنین کاری بزند با احتمال اینکه وی جان خود را از دست داده باشد، خود را به پشت دیوار رساندند و در کمال تعجب او را دیدند که زنده بود اما در گودالی پر از گل و لای‌گیر کرده بود. 

ماموران بلافاصله مرد جوان را که از ناحیه دست و پا دچار جراحت شده بود دستگیر و به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل کردند. چند روز بعد، این مرد که تحت درمان قرار گرفته بود، برای انجام بازجویی‌های اولیه به اداره آگاهی شهرستان قدس منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

ولیعهدی - معاون قضایی شهرستان قدس - روز گذشته با تاکید بر انتشار تصویر بدون پوشش این متهم در همشهری گفت: متهم دارای سوابق متعددی در زمینه زورگیری، شرارت،  مزاحمت برای نوامیس مردم و سرقت به عنف است و بارها نیز باعث رعب و وحشت شهروندان این منطقه شده است. اما از آنجا که این مرد بعد از ارتکاب جرائم خود طعمه‌هایش را تهدید به قتل کرده است، بیشتر شاکیان از شکایت علیه وی خودداری کرده‌اند.

ولیعهدی در ادامه گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد این مرد شرارت‌های بیشتری را در زمینه‌های مختلف مرتکب شده باشد، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم صادر شده تا شاکیان درصورت شناسایی وی برای طرح شکایت به اداره آگاهی شهرستان قدس (قلعه‌حسن‌خان) مراجعه کنند.

گفت‌وگو با متهم

  • چند سال داری؟

22 سال.

  • اولین باری که دستگیر شدی، کی بود؟

وقتی 18 سال داشتم برای نخستین بار به اتهام ایجاد مزاحمت برای یک دختر دستگیر شدم.

  • خودروی ال90 متعلق به چه کسی بود؟

دوستم روز قبل آن را به من امانت داده بود.

  • چرا وقتی پلیس دستور ایست داد گوش نکردی؟

ترسیده بودم. می‌دانستم که پلیس در تعقیبم است و فکر می‌کردم که اگر دستگیرم کنند مرا خواهند کشت. برای همین بود که فرار کردم.

  • چرا؟ مگر جرم سنگینی مثل قتل انجام داده‌ای که اینقدر می‌ترسیدی؟

نه اما می‌ترسیدم.

  • چه شد که وارد شرکت شدی؟

همان لحظه که از دست ماموران فرار می‌کردم به ذهنم رسید وارد یکی از این شرکت‌ها بشوم تا اینکه ماموران نتوانند دیگر مرا تعقیب کنند اما آنها آنقدر پیگیر بودند که بالاخره مرا دستگیر کردند.

  • وقتی از ارتفاع 30 متری به پایین پریدی فکر نمی‌کردی بمیری؟

اصلا نفهمیدم چه اتفاقی افتاد فقط یک لحظه احساس کردم در حال پرواز کردن هستم.  وقتی داخل گودال افتادم تازه متوجه شدم از بالای بلندی افتادم.

  • تو خیلی جوان هستی، چرا تلاش نمی‌کنی  زندگی‌ات را نجات بدهی؟

چند بار تصمیم گرفتم تا مسیر زندگی‌ام را عوض کنم اما نشد، یک بار هم آنقدر از دست زندگی نکبت‌باری که داشتم خسته شده بودم که در زندان اقدام به‌خودکشی کردم.

حرف آخر .

از قاضی درخواست می‌کنم تا اینکه مرا به یک شهر دوربفرستد تا بتوانم خودم را در آنجا پیدا کنم.

کد خبر 104379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز