یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: قاچاقچیان مشروبات الکلی برای آنکه از تعقیب و گریز ماموران فرار کنند، با پاشیدن میخ‌های 3 سر، 100 خودرو را پنچر کردند و باعث تصادف برخی از آنها در اتوبان تهران - کرج شدند.

سرهنگ محسن خلیلی - معاون عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ - با بیان جزئیات این خبر گفت: پانزدهم فروردین ماه، ماموران ضربت پلیس آگاهی در مسیر غرب به شرق اتوبان تهران – کرج، هنگام گشتزنی به یک دستگاه خودروی سمند که 2 سرنشین داشت، مظنون شدند و دستور توقف دادند اما راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس با حرکات مارپیچ و ایجاد دود غلیظ اقدام به فرار کرد که با فرار این خودرو، ماموران اقدام به تعقیب خودرو کردند.

سرهنگ خلیلی افزود: در جریان عملیات تعقیب و گریز، سرنشینان خودرو، میخ‌های سه‌سر را در جاده پرتاب کردند که این مسئله باعث پنچر شدن نزدیک به 100 خودرو و تصادف تعدادی از آنها در بزرگراه شد.

معاون عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی ال‌90 طوسی رنگ با 3 سرنشین اقدام به ایجاد تصادف عمدی و صوری با خودروی گشت پلیس کرد اما این ترفند هم بی‌نتیجه ماند و ماموران تعقیب خودروی مذکور را ادامه دادند که در این هنگام خودروی سمند با شگردی جدید تلاش کرد از تعقیب ماموران بگریزد؛ این‌بار قاچاقچیان با ایجاد تونل دود غلیظ تلاش کردند که ماموران را از تعقیب منصرف کنند اما ماموران با توجه به قانون به‌کارگیری سلاح، بعد از تیراندازی هوایی، لاستیک‌های خودروی سمند را مورد هدف قرار دادند و خودرو پنچر شد.

فرار روی رینگ

به گفته معاون عملیات پلیس آگاهی، با وجود آنکه لاستیک خودرو هدف قرار گرفته بود اما راننده روی رینگ‌ها تا ابتدای شهرک اکباتان به فرار خود ادامه داد که در این لحظه خودروی سمند با حرکات مارپیچ ناگهان مسیر خود را تغییر داد و در جهت مخالف حرکت کرد اما این کار نیز نتوانست ماموران را از تعقیب خودرو منصرف کند تا اینکه سرانجام خودرو در یک بن بست در نزدیکی بزرگراه آزادگان‌گیر افتاد.

در این هنگام قاچاقچیان قصد داشتند از طریق درگیری با پلیس متواری شوند اما راننده خودرو که جوان 25ساله‌ای به‌نام فرهاد است در لحظات ابتدایی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه سرنشین خودرو از محل متواری شد، افزود: ماموران پلیس در بازرسی خودرو سمند 384 شیشه انواع مشروبات الکلی را که در صندوق عقب و صندلی عقب به‌صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود به همراه یک دستگاه بی‌سیم دستی و ابزار ایجاد دود غلیظ که در خودرو تعبیه شده بود، کشف و ضبط کردند.

متهم دستگیرشده اعتراف کرد مشروبات الکلی را از یکی از شهرستان‌های مرزی غرب کشور وارد کرده است.  تلاش پلیس برای دستگیری همدست این متهم همچنان ادامه دارد.

کد خبر 104832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز