نقشه مرد جوان برای آدم ربایی آنقدر ساده بود که وی تنها 4 ساعت بعد از ربودن طعمه 10ساله خود به دام افتاد

این مرد با آنکه می‌دانست همکاران سابقش او را به سادگی شناسایی می‌کنند، به محل کار سابقش  رفت تا نقشه آدم ربایی را کلید بزند. ظهر چهاردهم اردیبهشت ماه (سه‌شنبه گذشته)، ماموران پلیس از طریق تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان ربوده شدن یک کودک 10 ساله قرار گرفتند که از مقابل مدرسه خود در منطقه مرزداران ربوده شده بود.

با گزارش این ماجرا به کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان به همراه ماموران کلانتری 139 مرزداران به سرعت به محل رفته و تحقیقات خود را آغاز کردند.

در جریان بررسی‌های اولیه مشخص شد پسر بچه 10ساله‌ای به نام امید هنگام بازگشت از مدرسه، ربوده شده و لحظاتی پس از این حادثه، مردی با منزل این کودک تماس گرفته و با بیان اینکه فرزند آنها را ربوده است، در مقابل آزادی فرزندشان درخواست 4000 سکه طلا کرده است.

کارآگاهان در نخستین مرحله به بازجویی از کارکنان مدرسه‌ای که پسربچه از آن ربوده شده بود پرداختند.  یکی از کارکنان که شخص گروگانگیر را دیده بود به کارآگاهان گفت: مرد جوانی که کودک را از جلوی مدرسه به‌همراه خود برد، قبلا در همین مدرسه مشغول به کار بود اما به‌خاطر سوءرفتار از مدرسه اخراج شد.

وی ادامه داد: این مرد جوان ساعتی قبل به جلوی مدرسه آمد و با ادعای اینکه با پدر کودک دوست است گفت که پدر امید امروز نمی‌تواند برای بردن فرزندش بیاید و بنابراین وی برای بردن کودک آمده است.  از آنجا که کارکنان مدرسه مرد جوان را می‌شناختند کسی به موضوع مشکوک نشد چرا که هیچ کس فکر نمی‌کرد با وجود آنکه این مرد از سوی همکاران سابقش شناسایی شده است قصد ربودن کودک را داشته باشد.

دستگیری در عملیات پلیس

با اطلاعاتی که کارکنان مدرسه در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم قرار دادند،  عملیات مشترک کارآگاهان و ماموران کلانتری مرزداران برای دستگیری آدم ربا آغاز شد و وقتی بررسی‌ها نشان داد که کودک ربوده شده همراه این مرد است ماموران با وی تماس گرفته و به او گفتند شناسایی شده است و به این ترتیب از وی خواستند کودک را آزاد کند اما وی منکر آدم ربایی بود.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان که احتمال می‌دادند درصورت وارد‌آمدن فشار روانی به آدم‌ربا وی دست به کار خطرناکی بزند، با استفاده از شگردهای روانشناسانه تلاش برای آزادکردن گروگان را آغاز کرده و همزمان با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی برای شناسایی محل اختفای متهم، تیمی از مشاوران و کارشناسان روانشناسی پلیس آگاهی نیز ماموران را همراهی کردند.

در این مرحله، با شناسایی محل‌های تردد احتمالی مرد آدم ربا و حضور کارآگاهان اداره یازدهم در این محل‌ها،  4 ساعت بعد از ربوده شدن کودک، آدم‌ربا در منطقه مرزداران شناسایی شده و با دستگیری وی، پسربچه 10ساله بدون آنکه آسیبی به او وارد شده باشد آزاد شده و در اختیار خانواده‌اش قرار گرفت.

جوان متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره یازدهم با اعتراف به آدم ربایی به کارآگاهان گفت: بعد از اخراج از مدرسه، به‌علت نیاز مالی تصمیم به آدم ربایی گرفتم و چون به خاطر کار کردن در مدرسه از وضعیت خانوادگی و مالی این کودک باخبر بودم، تصمیم گرفتم او را گروگان بگیرم اما فکر نمی‌کردم به این سادگی دستگیر شوم.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت:  در حال حاضر تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم برای بررسی احتمال ارتکاب جرایم مشابه توسط این مرد آغاز شده است.

کد خبر 106748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز