سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: قاچاقچی کالا به تصور اینکه با قاچاق اسلحه به پایتخت می‌تواند به سود هنگفتی دست پیدا ‌کند، یک محموله سلاح کمری به تهران منتقل کرد اما بعد از فروش نخستین اسلحه، به دام پلیس افتاد

8 اردیبهشت امسال گزارش محرمانه‌ای در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از فعالیت یک قاچاقچی اسلحه حکایت داشت. براساس این گزارش، مردی به اسم فرشاد بعد از شناسایی خریداران اسلحه با آنها وارد معامله می‌شد و به این افراد سلاح کمری می‌فروخت.

با صدور دستور قضایی، تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و جست‌وجو برای شناسایی قاچاقچی اسلحه را آغاز کردند. طبق اطلاعاتی که در اختیار پلیس بود، فرشاد در منطقه نواب زندگی می‌کرد و احتمالا محموله اسلحه را هم در همانجا نگهداری می‌کرد.

ماموران برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه، خانه فرشاد را شناسایی کردند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. بررسی‌های محلی حاکی از آن بود که 2 مرد به نام‌های امین و خسرو هر روز به خانه فرشاد رفت‌وآمد دارند و احتمالا از همدستان او هستند.

رفت‌وآمدهای این دو مرد مرموز هم زیرنظر گرفته شد و این تعقیب و مراقبت‌ها، ماموران را به خانه‌ای در جنوب تهران رساند؛ جایی که احتمال می‌رفت پاتوق اصلی متهمان باشد و اسلحه‌ها هم در این محل مخفی شده باشد.

تیم تحقیق که مطمئن شده بود فرشاد و همدستانش در خرید و فروش اسلحه دست دارند، تمامی پاتوق‌های آنها را شناسایی کردند و 29 اردیبهشت ماه عملیات‌های همزمان برای دستگیری متهمان کلید خورد. در جریان این عملیات‌های جداگانه، هر سه متهم در مناطق نواب و سه راه آذری دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

جاسازی در زیرزمین

فرشاد و همدستانش که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند اقرار کردند که یک محموله اسلحه از مرزهای غربی کشور به تهران قاچاق کرده و قصد فروش آن را داشته‌اند.
با اعترافات متهمان، سلاح‌های مورد نظر که در زیرزمین خانه‌ای در جنوب تهران جاسازی شده بود، کشف شد.

با کشف 13 قبضه سلاح کمری از انواع مختلف به همراه مهمات مربوطه و 10 قوطی گاز اشک‌آور که به طرز ماهرانه‌ای در این زیرزمین جاسازی شده بودند، بازجویی از متهمان از سرگرفته شد و در این میان فرشاد به ماموران گفت: از مدتی قبل در زمینه قاچاق کالا از مرزهای غربی فعالیت می‌کردم.

در این مدت با افرادی آشنا شدم که مدعی بودند سود حاصل در قاچاق اسلحه چندین برابر قاچاق کالاست. وی ادامه داد: آنها مدعی بودند که می‌توانند با کمک همدستانی که آن سوی مرزها دارند، محموله‌های اسلحه را به قیمت پایینی برایم تهیه کنند. من هم که حسابی وسوسه شده بودم، پیشنهاد آنها را قبول کردم و تصمیم گرفتم دست به قاچاق اسلحه بزنم.

دستگیری بعد از نخستین فروش

متهم در ادامه گفت: 14 قبضه سلاح کمری، نخستین محموله‌ای بود که از این افراد خریدم. بعد از انتقال آنها به تهران، با کمک همدستانم یکی از سلاح‌ها را به فردی فروختم اما هنوز چند روز از فروش نخستین اسلحه نگذشته بود که دستگیر شدم.

بعد از اعترافات متهم، خریدار اسلحه نیز 9 خرداد امسال دستگیر و اسلحه‌ای که خریداری کرده بود، کشف شد. سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: هم‌اکنون برای تمامی متهمان قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 109253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز