چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باندی که با ایجاد تصادف ساختگی اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا می‌کردند، به 14 مورد زورگیری با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف کردند.

 بهمن سال گذشته ماموران پلیس در جریان فعالیت باند خشنی قرار گرفتند که با ایجاد تصادف ساختگی اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا می‌کردند. اعضای این باند در نخستین سرقت خود، بعد از تصادف با یک خودروی مزدا3 و متوقف کردن آن، راننده را مورد ضرب و شتم قرار داده و پول‌ها و خودروی او را به سرقت برده بودند.

با ارسال پرونده به شعبه 6 بازپرسی در دادسرای جنایی تهران، گروهی از کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

درحالی‌که اعضای باند چندین سرقت دیگر نیز با این شگرد مرتکب شده بودند، ماموران موفق شدند 17 اسفندماه یکی از سارقان را سوار بر خودروی مزدا3 سرقتی دستگیر کنند.
مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت خودرو با همدستی دوستانش اعتراف کرد و گفت: بیشتر دوستانم از مجرمان سابقه‌دار هستند.

اواخر پاییز بود که با آنها آشنا شدم و از همان زمان تصمیم گرفتیم باند سرقت خودرو راه‌ بیندازیم. ما بعد از شناسایی خودروهایی که فقط یک سرنشین داشت، از پشت سر با آنها تصادف می‌کردیم و بعد از متوقف شدن آنها، راننده را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادیم. بعد هم با تهدید چاقو پول‌ها و خودروی او را به سرقت می‌بردیم و با استفاده از خودروی مسروقه دست به زورگیری می‌زدیم.

متهم درخصوص شگرد زورگیری‌هایشان نیز مدعی شد: با استفاده از ماشین‌های سرقتی، شروع به مسافرکشی می‌کردیم و بعد از سوار کردن افرادی که به نظر می‌رسید پول زیادی همراه خود دارند، با تهدید چاقو اموالشان را می‌دزدیدیم. بعضی اوقات هم با زیرنظر گرفتن دستگاه‌های خودپرداز، به افرادی که از حسابشان پول برداشت می‌کردند حمله‌ور می‌شدیم و پول‌هایشان را سرقت می‌کردیم.

بعد از اعتراف مرد جوان به سرقت 8 خودروی مدل بالا و 14 فقره زورگیری از مسافران و مراجعه کنندگان به عابربانک‌ها، تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت اما آنها که از دستگیری همدست خود باخبر شده بودند، به یکی از شهرهای شمالی کشور گریختند و در آنجا مخفی شدند.

با شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران راهی شمال کشور شدند اما این بار هم سارقان از ماجرا با خبر شدند و با ترک مخفیگاه خود، به پایتخت برگشتند. درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت، ماموران کلانتری 117 جوادیه، مرد جوانی را به اتهام رابطه نامشروع دستگیر کردند.

با ورود این مرد به کلانتری مشخص شد که وی یکی از اعضای فراری باندی است که با ایجاد تصادف ساختگی دست به سرقت خودروهای مدل بالا می‌زدند. به این ترتیب دومین عضو باند نیز به دام افتاد و ماموران در ادامه موفق شدند 2 متهم دیگر پرونده را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری اعضای این باند، 14 نفر از مالباختگان که هدف زورگیری‌های این باند قرار گرفته بودند شناسایی شدند و دیگر شاکیان احتمالی نیز می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی یا شعبه ششم بازپرسی در دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 104578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز