مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: 18 تا 24 فروردین ماه به‌عنوان هفته جهانی سلامت نامگذاری شده که به همین مناسبت شهرداری تهران برنامه‌های متنوعی با محوریت سلامت شهری و شهروندی برگزار می‌کند.

دکتر محمد مهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران به همین مناسبت از برگزاری برنامه‌های متنوعی در مناطق 22گانه خبر داد و گفت: شهرداری تهران در هفته سلامت با همکاری سازمان‌های درگیر حوزه سلامت مثل مراکز بهداشتی درمانی، NGO‌های مستقر در سطح منطقه، نیروهای سلامت یار و همچنین ادارات مرتبط با سلامت از جمله سازمان ورزش، بازیافت و آتش‌نشانی در سطح مناطق 22گانه پایگاه‌های سلامت دایر خواهد کرد که به ارائه خدمات به شهروندان هر منطقه در طول هفته سلامت خواهند پرداخت.

گلمکانی برگزاری 22 همایش ویژه منطقه‌ای در 22 منطقه با موضوع سلامت و شهرنشینی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و ادامه داد: در این هفته نمایش‌های میدانی در سطح مناطق 22گانه به‌منظور آموزش شهروندان در اماکن عمومی با محوریت سلامت شهری و شهروندی اجرا می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی ویژه با موضوع سلامت شهرنشینی در سطح خانه‌های سلامت، مساجد، مدارس و اماکن عمومی نیز برای این هفته پیش‌بینی شده است.

وی نواختن زنگ سلامت با حضور مدیران شهری منطقه در سطح مدارس مناطق 22گانه، استقرار پایگاه اهدای خون در برخی از مناطق از جمله 4، 5، 6، 7، 11و 14، برگزاری جشنواره غذا در برخی از مناطق، تهیه و توزیع اقلام آموزشی نظیر لوح فشرده، بروشور، کتابچه در سطح پایگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی در سطح مناطق 22گانه را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته جهانی سلامت عنوان کرد.

افتتاح 6 خانه سلامت

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  افتتاح 6 خانه سلامت و اسباب‌بازی در سطح مناطق،  برپایی ایستگاه‌های سلامت شامل غرفه‌های متعدد ارائه خدمات سلامت در مناطق 22گانه و نمایشگاه‌های سلامت در 14‌منطقه از جمله این برنامه‌هاست.

دکتر محمدهادی ایازی با بیان اینکه اجرای نمایش‌های میدانی در سطح مدارس،  بوستان‌ها و اماکن عمومی از جمله برنامه‌های دیگر شهرداری تهران است،  اظهار داشت: زنگ سلامت هم در مدارس سطح مناطق با حضور مدیران شهری نواخته می‌شود. ضمن اینکه همکاری با وزارت بهداشت هم انجام شده که در یکی از مدارس منطقه 5 با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش زنگ سلامت نواخته شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در طول هفته سلامت، پایگاه‌های انتقال خون در 7 منطقه شهر تهران مستقر خواهند بود. وی ادامه داد: در روز 23 فروردین که روز «شهر سالم، هوای سالم و عاری از دخانیات» نام گرفته است با همکاری وزارت بهداشت و گروه گارد ایران که درخصوص بیماری‌های سل و ریوی فعالیت می‌کنند، تیم‌های تخصصی، سنجش رایگان ریه استقرار می‌یابند که فوق تخصص‌های ریه در 10 خانه سلامت سطح شهر اقدام به معاینه ریه و ارائه مشاوره تخصصی ترک سیگار به مراجعه‌کنندگان خواهند کرد.

برپایی 10 پایگاه ویژه مشاوره ترک سیگار

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برپایی 10 پایگاه ویژه معاینه ریه و مشاوره ترک سیگار رایگان در این هفته تصریح کرد: این پایگاه‌ها در خانه‌های سلامت مناطق 2، 4، 6، 9، 12، 13، 15، 17، 20 و 22 مستقر می‌شود که یک فوق تخصص ریه و یک نفر پرستار به ارزیابی و معاینه رایگان می‌پردازند و مشاوره رایگان برای ترک سیگار نیز انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 104375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز