همشهری آنلاین مراسم نخستین سالگرد شهدای اصحاب رسانه در سقوط هواپیمای سی‪ ۱۳۰‬عصر جمعه 17 آذر 138 در کتابخانه ملی تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی‌دولت، خانواده شهدا، جمعی از ارباب رسانه و آحاد مردم حضورداشتند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر چه واقعه سقوط هواپیمای ارباب رسانه برای ملت ایران بسیار دردناک بود اما این عزیزان حتی برای لحظه‌ای از ذهن و دل‌های ما جدا نشدند.

صفارهرندی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت این‌شهدا به بهانه‌های مختلف از سوی یاران و همکاران آنها گواه این امر است تصریح کرد: به عنوان عضو کوچکی از ارباب رسانه‌ها، سقوط هواپیمای c-130 ‬برای من بسیار تکان‌دهنده و دردناک بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برخی از این شهدا را از نزدیک می‌شناختم افزود: این شهدا از بهترین‌های عرصه رسانه بودند که متأسفانه به صورت جمعی آنان را از دست دادیم.

وی با تأکید بر اینکه داغ از دست دادن بهترین‌های رسانه و ارتش در این سانحه بر پیشانی نظام و رسانه‌ها نشست، گفت: دیدن مادران و پدران که در عزای فرزندان خود لباس سیاه بر تن داشتند برای ما بسیار دردناک بود.

صفارهرندی با بیان اینکه ملت ایران قدر این شهدا را دانستند و نسبت به مقام شامخ آنان ادای وظیفه کردند اضافه کرد: قدرشناسی مردم در برگزاری تشییع با عظمت پیکر این عزیزان، هفته‌ها عزاداری به مناسبت شهادت این عزیزان و زنده نگه داشتن یاد و خاطر آنان نشان از این موضوع دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهدای نیروهای مسلح نیز در این پرواز با کاروان آگاهی، دانایی و قلم که خودشان یک روز راویان حقیقت و فداکاری بودند همسفر شدند و به عنوان نماد فداکاری و افتخار برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.

وی گفت: کسانی که نسبت به انسجام و همبستگی ملت ایران اندیشه‌های پلیدی داشتند و فکر می‌کردند در شهادت و فداکاری بر روی ملت ایران بسته شده، با شهادت این عزیزان به بن بست رسیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد شهدای اصحاب رسانه را منتخبین انسان‌های وارسته دانست و یادآور شد: این شهدا انتخاب‌شدگان انتخابگر بودند که اینگونه داوطلبانه در عرصه شهادت پا نهادند.

وی افزود: به همرزمان این شهدا در خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما، ارتش جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری ایسنا، فارس، روزنامه‌های کیهان، همشهری و...تسلیت و تبریک می‌گویم.

سخنان اشعری

علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس کتابخانه ملی نیز در این مراسم گفت: شهدای عرصه رسانه از آن دسته کسانی هستند که بر پیمان خود ایستادند و مشمول بشارت الهی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی‌اکبر اشعری اظهار کرد: 28 سال پیش مبارزات ملت ایران به رهبری امام راحل (ره) و بزرگوار به نقطه عطفی رسید و نظامی پوسیده و مرتجع را فرو ریخت و جمهوری اسلامی به پا خاست.

وی افزود: این نظام با نام خدا فعالیت خود را آغاز کرد و بسیاری از همان ابتدا در این مسیر قدم برداشتند و این راه را دنبال کردند، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ داد و انگار برای همیشه ماجرای طالوت و جالوت در تاریخ باقی خواهد ماند، چراکه یک‌سری در این عرصه دچار فریب شدند و از مسیر مردم و انقلاب دور افتادند.

اشعری ادامه داد: آنها نه ‌تنها خودشان در این مسیر ایستادند، بلکه روایت‌گر استقامت مردم ایران بودند که این امر اجر و ثواب آنها را دو برابر می‌کند، بنابراین امروز خوشحالم که کتابخانه ملی با نام شهدای رسانه مزین شده و بسیار خوشحالم گنجینه رسانه کتابخانه ملی به نام شهدای رسانه، زینت داده شده است و با امید خدا یادمان شهدای رسانه را در این گنجینه برپا خواهیم کرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال شهدا رفتند و ما مانده‌ایم با همه مسئولیت‌هایی که خودمان داشته‌ایم و آنها برروی دوش ما گذاشته‌اند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نیز در پیامی به این مراسم که دکتر غلامحسین الهام سخنگو دولت در قالب یک سخنرانی آن را ایراد کرد یاد و خاطره شهدای رسانه را گرامی‌ داشت.

پانزدهم آذرماه ‪ ۱۳۸۴‬یک فروند هواپیمای c-130 ارتش جمهوری اسلامی ایران که در حال انتقال خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های جمعی برای پوشش خبری و تصویری رزمایشی، عازم چابهار بود، به علت نقص فنی در تهران سقوط کرد.

در این حادثه ‪ ۹۶‬ نفر از خبرنگاران و تصویربرداران و پرسنل نیروی دریایی که همگی سرنشینان هواپیمای مذکور بودند به شهادت رسیدند.

کد خبر 10435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز