یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با فرارسیدن هفتمین سالگرد لشکرکشی آمریکا به عراق، هزاران نفر از مخالفان جنگ در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه: تظاهرکنندگان با حمل نمادین تابوت‌های نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ عراق، اشغال این کشور را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان ضد جنگ پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها خطاب به دولتمردان آمریکا نوشته شده بود: از سرمایه‌های ملی برای آموزش و ایجاد اشتغال استفاده کنید نه برای جنگ و اشغال.

تظاهرکنندگان همچنین پارچه نوشته‌هایی حمله می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: عملیات هواپیماهای بدون سرنشین را متوقف کنید.

چندین تظاهر کننده جوان نیز به یاد قربانیان جنگ در عراق و افغانستان، کارتن‌هایی به شکل تابوت حمل می‌کردند که روی آنها پرچم‌های عراق و افغانستان کشیده شده بود.

در همین تظاهرات، ‌یک جوان معترض به جنگ لباس‌های نارنجی رنگ شبیه لباس زندانیان گوانتانامو را پوشیده بود، و در حالیکه کیسه‌ای روی سر و صورتش کشیده شده بود روی چمن‌های مقابل کاخ سفید زانو زده بود تا به این ترتیب رفتار خشونت بار و غیر انسانی نظامیان آمریکایی را با زندانیان گوانتانامو محکوم کند.

ماتیس چیرو، فعال ضد جنگ آمریکایی که بیست و شش سال دارد و از اعضای انجمن       « کهنه سربازان مخالف جنگ» به شمار می‌رود اعلام کرد سیاست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در عراق و افغانستان به اندازه سیاست‌های جرج بوش جنایتکارانه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام یک پایگاه اینترنتی مستقل آمریکایی، از ابتدای تهاجم ارتش آمریکا به عراق در سال 2003 تاکنون 4385 نظامی آمریکایی در این کشور کشته شده‌اند در حالی که یک هزار و 24 سرباز آمریکایی نیز در افغانستان کشته شده‌اند.

کد خبر 103778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز