گروه حوادث: کلاهبردار همه‌کاره‌ وقتی به دام پلیس افتاد که دست به سرقت از خانه دوستش زد

بعد از دستگیری این مرد مشخص شد که وی یک خواستگار قلابی است که با بهانه‌های مختلف از دختران دم‌بخت کلاهبرداری کرده است. 3 ماه قبل دختر جوانی نزد ماموران کلانتری 103 گاندی رفت تا از مردی که به بهانه ازدواج، او را فریب داده و همه پول‌هایش را به جیب زده بود شکایت کند. دختر جوان ماجرایی را که برایش اتفاق افتاده بود اینطور شرح داد: چند ماه قبل با مرد جوانی به نام کامران آشنا شدم که مدعی بود یک تاجر موفق است.

مدتی بعد از این آشنایی کامران به من پیشنهاد ازدواج داد و من که بعد از مرگ پدر و مادرم تنها زندگی می‌کردم به پیشنهاد او جواب مثبت دادم. در حالی که قرار بود ما با هم ازدواج کنیم، یک روز کامران نزد من آمد و به بهانه اینکه مشکل مالی پیدا کرده از من درخواست پول کرد. من هم 20 میلیون تومان سهم‌الارث خودم را به‌عنوان قرض به وی دادم اما از آن به بعد او ناپدید شد و دیگر وی را ندیدم.

با شکایت دختر جوان، به دستور بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 3، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خواستگار قلابی شروع شد.

سرقت بزرگ

چند هفته از این ماجرا گذشته و هنوز سرنخی از سارق تحت تعقیب به دست نیامده بود که زن دیگری به دادسرای ناحیه 3 رفت و از سرقت یک کیلو طلا از خانه‌اش خبر داد. این زن مدعی بود که سارق احتمالا یکی از دوستان همسرش به نام حمید است که از مدت‌ها قبل به خانه آنها رفت‌وآمد می‌کرد و کلید خانه را نیز در اختیار داشت.

از آنجایی که حمید بعد از سرقت به طرز مرموزی ناپدید شده بود، این فرضیه که او سارق یک کیلو طلا باشد قوت گرفت. ماموران با استفاده از سرنخ‌هایی که زن جوان در اختیارشان قرار داده بود، محل زندگی این مرد را شناسایی و با دریافت دستور قضایی او را دستگیر کردند.

با انتقال حمید به اداره آگاهی و اعتراف او به سرقت طلاها، مشخص شد که وی همان خواستگار قلابی است که 3 ماه قبل از نخستین شاکی نیز کلاهبرداری کرده بود.

هنوز چند روز از دستگیری مرد جوان نگذشته بود که 10 مالباخته دیگر با حضور در اداره آگاهی از وی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند و به این ترتیب جزئیات تازه‌ای از فعالیت‌های مجرمانه متهم فاش شد.  تعدادی از شاکیان، دختران جوانی بودند که حمید به بهانه ازدواج آنها را فریب داده و پول‌هایشان را به جیب زده بود.

بعضی از شاکیان نیز کسانی بودند که متهم با ادعای اینکه می‌تواند برایشان وام بانکی بگیرد یا اینکه پول‌هایشان را در زمینه خرید زمین و خانه سرمایه‌گذاری کند، میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حمید بعد از کلاهبرداری از 2 نفر از مالباختگان که با آنها رفت‌وآمد خانوادگی داشت، آنها را تهدید کرده بود درصورت طرح شکایت از او، فیلم‌ و عکس‌های خصوصی‌شان را در اینترنت منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که احتمال می‌رود این مرد از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده باشد، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران یا شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 3 مراجعه کنند.

کد خبر 103533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز