یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان برای آنکه بتواند بدون کار کردن، یک‌شبه به ثروت هنگفتی برسد، نقشه سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها را طراحی کرد

این مرد جوان بعد از ورود به یک طلافروشی در جنوب تهران، قصد سرقت از آنجا را داشت اما از سوی مردم دستگیر شد. شامگاه 5 اسفند، ماموران کلانتری 130 نازی‌آباد در جریان سرقت ناکام از یک طلافروشی در این منطقه قرار گرفتند و راهی محل سرقت شدند. چند دقیقه بعد، خودروی کلانتری مقابل یک طلافروشی که جمعیت زیادی در اطرافش جمع شده بود، توقف کرد.

در بیرون طلافروشی، مردم دور مرد جوانی را گرفته بودند و اجازه نمی‌دادند فرار کند. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد جوان، سارق مسلحی است که قصد دستبرد به طلافروشی را داشته اما با حضور بموقع مردم، ناکام مانده است.

صاحب مغازه در تحقیقات اولیه به ماموران گفت: دقایقی قبل مرد مسلح خودرو سمندش را درحالی‌که روشن بود در جلوی مغازه پارک کرد و وارد مغازه شد. همین که تعدادی از مشتریان مغازه را ترک کردند وی ناگهان اسلحه‌ای را از داخل جیبش بیرون کشید و شروع به تهدید کرد.

او قصد سرقت طلاها را داشت اما زمانی که با مقاومت من روبه‌رو شد، گاز اشک‌آور به‌صورتم پاشید و فریادزنان به طرف ویترین رفت. وی ادامه داد: همان لحظه بود که دزدگیر مغازه را به صدا درآوردم و رهگذران و کسبه به کمکم آمدند. آنها قبل از اینکه سارق جوان مغازه را ترک کند، او را دستگیر کردند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

ماموران در بازرسی بدنی از سارق مسلح یک قبضه سلاح کمری به همراه 6 فشنگ کشف و ضبط کردند و متهم را به همراه خودروی سمندش به اداره آگاهی تهران انتقال دادند.
مرد جوان در بازجویی‌های اولیه به سرقت مسلحانه اعتراف کرد و گفت که برای حل مشکلات مالی خود دست به این کار زده است.

وی9اسفند وقتی مقابل شهریاری- بازپرس شعبه 7دادسرای جنایی تهران- قرار گرفت درخصوص این سرقت مسلحانه گفت: مدتی بود که به‌عنوان پیک موتوری مشغول به کار بودم اما درآمد این شغل کفاف زندگی‌ من و زن و بچه‌ام را نمی‌داد. به همین خاطر یک روز به این فکر افتادم تا از طلافروشی‌‌ها سرقت کنم.

برای اجرای نقشه‌ام، 6 دستبند پلاستیکی خریداری کردم و تصمیم گرفتم با معرفی خودم به‌عنوان مامور، وارد طلافروشی‌ها شوم و بعد از بازداشت صاحب مغازه، از آنجا سرقت کنم. اما بعد از مدتی از این کار منصرف شدم و با خرید اسلحه و فشنگ، نقشه‌ تازه‌ای طرح کردم.

دقایقی قبل سوار بر یک خودروی سمند، به این محل آمدم و برای اجرای نقشه‌ام وارد این طلافروشی شدم اما صاحب مغازه در برابرم مقاومت کرد و همسایه‌ها محاصره‌ام کردند. وقتی تعداد زیادی از مردم را جلوی در مغازه دیدم از اینکه شلیک کنم وحشت کردم و ترجیح دادم خودم را تسلیم کنم.

شهریاری- بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی تهران- 9اسفند با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران قرار دارد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

این در حالی است که ماموران در بررسی داخل خودروی این مرد یک سلاح بادی و دستبند‌های پلاستیکی به همراه یک سلاح کمری دیگر نیز کشف کرده‌اند و درحال بررسی این موضوع هستند که آیا وی جرایم دیگری را نیز مرتکب شده است یا خیر؟

کد خبر 102515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز