یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب مردی است که به بهانه واگذاری نوبت خود در بانک، طعمه‌هایش را فریب داده و در یک چشم به هم زدن پول‌هایشان را به سرقت می‌برد

ظهر یکی از روزهای خرداد امسال، ماموران پلیس در جریان سرقت پول‌های مرد میانسالی در یکی از بانک‌ها تهران قرار گرفتند و برای بررسی‌ موضوع راهی محل سرقت شدند.

مالباخته در تشریح ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود، گفت: دقایقی قبل برای واریز کردن 5/4 میلیون تومان چک‌پول به حسابم، وارد بانک شدم اما وقتی از دستگاه نوبت‌گیر، شماره گرفتم، متوجه شدم که 53 نفر جلوی من هستند؛

چون بیشتر از یک ساعت تا رسیدن نوبت من وقت باقی بود. خواستم از بانک خارج شوم اما در همین هنگام جوانی حدودا 30 ساله نزد من آمد و پیشنهاد وسوسه‌ انگیزی را مطرح کرد. او گفت که قصد برداشت پول از حسابش را داشته اما ظاهرا بانک فقط اسکناس دارد، در حالی که او چک‌پول می‌خواسته است.

بعد هم به من پیشنهاد داد از نوبت او استفاده کنم و چک‌پول‌هایم را به حسابم واریز کنم تا او بتواند بعد از من این چک‌پول‌ها را از بانک دریافت کند. با شنیدن حرف‌های این مرد، وسوسه شدم و به تصور اینکه کارم زود راه‌ می‌افتد، همراه او به پشت پیشخوان رفتم.

قبل از اینکه من ‌‌پول‌ها را به حسابم بریزیم، مرد جوان آنها را گرفت تا ببیند چک‌پول‌های من چند تومانی است و بعد دوباره آنها را به من داد. اما وقتی که کارمند بانک پول‌ها را شمرد، گفت که یک میلیون و 300 هزار تومان آن کم است.

من که تعجب کرده بودم، به طرف مرد جوان برگشتم اما اثری از او نبود. آنجا بود که فهمیدم این مرد زمانی که به بهانه دیدن چک‌پول‌هایم آنها را از من گرفته بود، تعدادی از چک‌پول‌ها را با روشی شبیه کف‌زنی سرقت کرده و متواری شده است.

بعد از اظهارات این مرد، کارمند بانک که شاهد ماجرا بود، حرف‌های او را تایید کرد و به این ترتیب پرونده در اختیار شعبه 9 بازپرسی در دادسرای ناحیه 6 تهران قرار گرفت. با صدور دستور قضایی، گروهی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و با حضور در بانک به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته پرداختند.

در جریان این بررسی‌ها بود که تصویری از مرد سارق هنگام سرقت پول‌های مالباخته به‌دست آمد و این تصویر تنها سرنخی شد که می‌توانست پلیس را در دستگیری مرد سارق یاری دهد. 

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه دارد، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند، خواسته است اطلاعات خود را در اختیار پلیس یا شعبه نهم بازپرسی در دادسرای ناحیه 6 قرار دهند.

کد خبر 101182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز