سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: ماموران پلیس زمانی که برای به دام انداختن دزد ماشین‌های مدل بالا راهی مخفیگاه او شده بودند، تصور نمی‌کردند عملیات دستگیری این مرد به عملیات نجات او تبدیل شود.

نیمه شب 23 بهمن، ماموران پلیس که از مدت‌ها قبل در تعقیب دزد خودروهای مدل بالا بودند با شناسایی مخفیگاه او در تهرانسر، آنجا را محاصره کردند و به انتظار فرصت مناسبی برای دستگیری وی نشستند.

درست زمانی که تیم‌ عملیاتی قصد ورود به خانه مرد سارق را داشت، او متوجه حضور ماموران در محل شد و به سمت تراس دوید تا راهی برای فرار پیدا کند. سارق جوان با آویزان شدن از نرده‌های تراس، قصد داشت خود را به طبقه پایین برساند که ناگهان سقوط کرد اما در این هنگام توانست میله‌های تراس طبقه پایین را  بگیرد و بین زمین و هوا معلق شود.

فریادهای کمک سارق جوان که هر لحظه احتمال داشت به پایین سقوط کند، توجه پلیس را جلب کرد و ماموران با دیدن این مرد، عملیات نجات او را شروع کردند. آنها با حضور در تراس خانه همسایه‌، موفق شدند مرد سارق را از خطر سقوط نجات دهند اما این مرد هنوز نفس راحتی نکشیده بود که دستبند را روی دستانش دید و دستگیر شد.

گازش را بگیر و فرار کن

اما اینکه سارق جوان چطور به دام پلیس افتاد، برمی‌گردد به 2ماه قبل و زمانی که مردی سراسیمه به شعبه 6دادیاری در دادسرای جنایی تهران رفت و خبر از دزدیده شدن خودروی مزدا 3 خود داد.

او در تشریح ماجرا به دادیار سلیمانی‌فرد گفت: قصد فروش ماشینم را داشتم و برای همین آگهی فروش آن را در روزنامه‌ها چاپ کرده بودم. همان روز مرد جوانی با من تماس گرفت و برای دیدن ماشین قرار گذاشت.

وقتی او به خانه‌ام آمد، ظاهری شیک و مرتب داشت. می‌گفت که قیمت برایش مهم نیست و فقط می‌خواهد که مطمئن شود ماشین نقصی ندارد. در همان چند دقیقه‌ای که از آشنایی‌مان گذشته بود، با چرب زبانی و حرف‌ زدن درباره خصوصیات ماشین، چنان اعتمادم را جلب کرد که وقتی خواست با ماشین دوری بزند، بی‌هیچ مخالفتی سوئیچم را به او دادم اما به محض اینکه سوار ماشین شد و آن را روشن کرد، پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد.

با این شکایت بود که تحقیقات برای دستگیری دزد شیک‌پوش شروع شد. هنوز چند روز از ماجرای سرقت نگذشته بود که فرد دیگری نزد ماموران پلیس رفت و مدعی شد خودروی زانتیای او با شگردی مشابه به سرقت رفته است. مشخصاتی که این مرد از سارق شیک‌پوش ارائه کرده بود با اظهارات شاکی قبلی کاملا مطابقت داشت و به این ترتیب پلیس دریافت که هر دو سرقت از سوی یک نفر صورت گرفته است.

پول بیار، ماشین ببر

درحالی‌که تحقیقات برای یافتن ردی از سارق حرفه‌ای ادامه داشت، هر دو شاکی نزد ماموران پلیس رفتند و اطلاعات مهمی در اختیار ماموران قرار دادند. آنها گفتند که چند روز بعد از سرقت‌ ماشین‌شان، سارق جوان با آنها تماس گرفته و گفته که در ازای دریافت 3-4 میلیون تومان حاضر است، خودروی آنها را پس دهد.

با این اطلاعات، پرونده  در اختیار کارآگاهان اداره 20 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌ها برای دستگیری دزد خودروهای مدل بالا وارد مرحله‌ای تازه شد.

درحالی‌که سرقت‌های دزد جوان ادامه داشت و هر چند روز یک شاکی جدید پیدا می‌شد، ماموران توانستند با اطلاعات به دست آمده از مکالمات تلفنی این مرد و مالباختگان، این مرد را ردگیری و مخفیگاه او را در تهرانسر شناسایی کنند.

نیمه شب 15 بهمن، یک تیم عملیاتی برای دستگیری سارق حرفه‌ای راهی این محل شدند و توانستند دزد جوان را که هنگام فرار از دست پلیس در معرض سقوط قرار گرفته بود، دستگیر کنند.

اعتراف به سرقت

متهم که جوانی 27 ساله است، بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت 13 دستگاه خودروی پرشیا، زانتیا، مزدا3، ماکسیما و ریو اعتراف کرد و گفت: در همه سرقت‌ها، با ظاهری شیک و مرتب به در خانه طعمه‌هایم می‌رفتم و مدعی می‌شدم که قصد خرید ماشین‌ آنها را دارم. بعد با چرب زبانی اعتمادشان را جلب ‌کرده و به بهانه آزمایش‌کردن ماشین، سوار آن می‌‌شدم و فرار می‌کردم.

من در جلب اعتماد طعمه‌هایم آنقدر مهارت داشتم که یکی از مالباخته‌ها وقتی سوئیچ خودرواش را به من داد گفت که «برو چند دور با ماشین بزن و اگر خوشت آمد برگرد  تا آن را معامله کنیم.» اما من بعد از چند دور دیگر برنگشتم!

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان- معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: از آنجایی که در بازرسی از مخفیگاه این مرد تعدادی مهر ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی و چندین جلد شناسنامه جعلی کشف شده است، این احتمال که متهم جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشد وجود دارد که تحقیقات درخصوص پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 101328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز