جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

گروه حوادث: مرد معتاد بعد از پرداخت 350 هزار تومان به یک سارق حرفه‌ای، نحوه دستبرد به صندوق عقب خودروها را فراگرفت و سرقت‌هایش را شروع کرد

این مرد بعد از ارتکاب 180 فقره سرقت از سوی پلیس دستگیر شد. مدتی قبل ماموران کلانتری 128 تهران نو، در جریان سرقت‌های‌ زنجیره‌ای لاستیک زاپاس خودرو در این منطقه قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را آغاز کردند. 

در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که تمامی این سرقت‌ها با استفاده از یک شگرد صورت گرفته است و سارق یا سارقان بدون تخریب قفل، در صندوق عقب را باز کرده و لاستیک زاپاس خودرو را به سرقت برده‌اند.

با افزایش سرقت‌ها، تحقیقات برای یافتن ردی از متهمان ادامه یافت و ماموران در پرس‌و‌جو از شاکیان متوجه شدند که تمامی این سرقت‌ها توسط یک نفر صورت گرفته است؛ مردی که با استفاده از یک خودروی پژو در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زد و با شناسایی خودروهای مورد نظرش، نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

از آنجایی که یکی از شاکیان توانسته بود مشخصات خودروی سارق را به خاطر بسپارد، تحقیقات برای دستگیری متهم وارد مرحله‌ای تازه شد. ماموران با شناسایی صاحب خودرو، او را دستگیر کردند اما این مرد مدعی شد که خودرو را چندی قبل به مردی به نام قاسم فروخته است.

ماموران که احتمال می‌دادند قاسم همان سارق تحت تعقیب باشد، محل زندگی او را در شرق تهران شناسایی کردند و این محل را به محاصره خود درآوردند.  قبل از شروع عملیات دستگیری، قاسم که متوجه حضور پلیس در اطراف خانه‌اش شده بود، سعی کرد از حلقه محاصره ماموران فرار کند اما بعد از چند دقیقه تعقیب و گریز، وی دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

متهم در جریان بازجویی‌ها به 180 فقره سرقت چرخ زاپاس خودروهای پژو اعتراف کرد و مدعی شد برای تامین هزینه مواد‌مخدر دست به این سرقت‌ها می‌زده است.

این سارق 42 ساله در اعترافات خود گفت: از آنجایی که پولی برای خرید مواد نداشتم، تصمیم به سرقت از خودروها گرفتم. این بود که نزد یک سارق حرفه‌ای رفتم و از وی خواستم نحوه سرقت از خودروها را به من آموزش دهد.

او هم در ازای دریافت 350 هزار تومان شگرد ویژه‌ای را به من آموخت که با استفاده از آن می‌توانستم در صندوق عقب خودروها را به‌راحتی و ظرف چند ثانیه بازکنم. بعد از آموزش این شگرد، سرقت‌هایم را شروع کردم و بعد از دزدیدن لاستیک‌ زاپاس، آنها را به راحتی به مالخران می‌فروختم.

سرهنگ بینایی، رئیس‌کلانتری 128 تهران‌نو با بیان اینکه متهم تمامی سرقت‌هایش را بین ساعت 10 تا 12 شب مرتکب می‌شد، تاکید کرد: شگردی که این مرد برای سرقت خودرو از آن استفاده می‌کرد فقط درخصوص خودروهایی کاربرد داشت که سیستم ایمنی و دزدگیر نداشتند یا دزدگیر آنها در حالت بی‌صدا بود. به همین خاطر به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از اینگونه سرقت‌ها، خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

کد خبر 103273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز