سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

سارقان مسلح بعد از دستبرد به یک طلافروشی در بازار زنجان هنگام فرار از محاصره مردم و کسبه شروع به تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی یک نفر جان باخت و 2 مامور پلیس مجروح شدند

شامگاه دوشنبه گذشته، یک خودروی پراید مقابل مغازه طلافروشی‌ای در راسته بازار پایین زنجان توقف کرد و چند مرد مسلح بعد از پیاده شدن از ماشین، قدم به داخل طلافروشی گذاشتند.

یکی از سارقان به محض ورود به داخل مغازه، شروع به پاشیدن گرد فلفل در فضا کرد و 2 نفر دیگر با شکستن شیشه‌های ویترین، مقدار زیادی طلا جمع‌آوری کردند و بعد از چند دقیقه از طلافروشی بیرون آمدند تا سوار بر خودروی خود متواری شوند.

کسبه محل و مردم که در جریان این سرقت قرار گرفته بودند، سارقان را محاصره کردند اما یکی از سارقان که اسلحه ژ-3 در دست داشت شروع به تیراندازی به سوی مردم و 2 مامور پلیسی کرد که خود را به محل حادثه رسانده بودند. بعد از این تیراندازی، سارقان سوار بر خودروی خود پا به فرار گذاشتند و از محل دور شدند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان در تشریح این سرقت گفت: ساعت 19:50 عصر دوشنبه وقوع این سرقت به نیروی انتظامی اطلاع داده شد و رئیس پلیس زنجان به همراه سایر عوامل، در مدت 4 دقیقه در محل سرقت حاضر شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران نیروی انتظامی در محل حادثه، متأسفانه شاهد این بودیم که 2 نفر از ماموران ‌و یکی از کسبه‌ هدف گلوله قرار گرفته اند. موسوی با اشاره به اینکه سارقان بعد از سرقت به سمت خیابان ضیایی در حرکت بودند که بلافاصله طرح مهار به اجرا گذاشته شد، افزود: گرچه پلیس جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان در دستور کار خود قرار داد اما آنها بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بودند.

وی تصریح کرد: فردی که در جریان این سرقت هدف گلوله قرار گرفت، یکی از کسبه خوشنام بازار زنجان بود و 2 مامور پلیس نیز که توسط سارقان مجروح شده بودند، هم‌اکنون در بیمارستان تحت درمان هستند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان ابراز داشت: اطلاعات مردمی می‌تواند در دستگیری سارقین بسیار مؤثر باشد.

تعطیلی بازار

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به‌دنبال سرقت دوشنبه شب گذشته از طلافروشی، بازاریان بازار بزرگ زنجان در اعتراض به ناامنی، صبح دیروز دست از کار کشیده و بازار را تعطیل کردند. بنابر این گزارش، بازاریان با تجمع در مسجد آیت‌الله قائمی در داخل بازار اعتراض خود را نسبت به سرقت از طلافروشی و سرقتی که مدتی قبل از بازار قیصریه زنجان رخ داده‌بود ، اعلام کردند و خواستار برخورد قاطع‌‌تر مسئولان‌ برای تأمین امنیت بازار شدند.

کد خبر 103599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز