پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب کودک "دوست خوب" با ترجمه سمانه واصفی منتشر شد این کتاب ششمین اثر این مترجم است.

مارگارت وایلد نویسنده این کتاب در سال 1948 در شهر اشیو در جنوب آفریق به دنیا آمد و در سال 1973 به استرالیا مهاجرت کرد. او شانزده سال در روزنامه‌ و مجله‌های گوناگون ویراستار کتاب کودک بود. وایلد تا کنون بیش از چهل عنوان کتاب نوشته، کتاب‌هایش در سراسر دنیا منتشر شده و جوایز بهترین متن‌ها و تصویر‌ها را گرفته است. داستان "دوست خوب" حکایت جیمز و گربه دوست داشتنی‌اش ویلیام است. همسرش جسی از ویلیام مراقبت نمی‌کند اما ویلیام نشان می‌دهد که می‌تواند همیشه دوست خوبی برای جسی باشد.

این کتاب تا کنون برنده جایزه شورای کتاب کودک نیویورک، جایزه ادیتور چویس( بوک لیست)، جایزه نوت ابل (انجمن کتابخانه‌های آمریکا) و برگزیده نشریه آمریکن بوک سلر شده است.

این کتاب با تصویرگری امیر حامد شعبان نژاد و ویراستاری افسانه شعبان نژاد  توسط نشر کیوان در 5 هزار جلد منتشر شده است.

کتاب "دوست خوب" برای گروه سنی الف و ب مناسب است و در گروه داستان‌های حیوانات قرار می‌گیرد. قیمت این کتاب 1200 تومان است.

سمانه واصفی مترجم کتاب‌های دایناسور عزیزم،  دایناسور درک، وقت خواب خرس کوچولو، کرم‌ها و پروانه‌ها (نشر نشانه) و خانه کوچک کج و کوله ( نشر چشمه) است. به زودی کتاب‌های شنودل می‌خواهد باغبان شود، خانه از خود راضی، دایناسوری که صدایش را گم کرده بود را منتشر خواهد کرد.

کد خبر 103157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز