همشهری آنلاین: سومین روز مسابقه‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان در مکزیک با کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره دیگر برای کاروان ایران به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در رقابت‌های این روز در وزن 88- کیلوگرم پسران، مرتضی درویش در دور اول نماینده مکزیک را 15 بر 3 شکست داد. در دور دوم تکواندوکار ترکیه‌ای را 11 بر 5 مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. او در دور سوم نماینده اسپانیا را در راند طلایی شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. در دیدار پایانی نماینده پرتغال را 12 بر 9 شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت و دومین مدال طلای ایران را کسب کرد.

در وزن 45- کیلوگرم محمد سلیمانی در دور اول نماینده آذربایجان را 10 بر 1 شکست داد. در دور دوم تکواندوکار انگلیس را 17 بر 2 مغلوب کرد. در دور سوم نماینده اندونزی را 12 بر 7 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

وی در این مرحله ابتدا نماینده روسیه را 12 بر 7 از پیش رو برداشت و به دیدار پایانی رفت. در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر 9 مغلوب نماینده کره‌ جنوبی شد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در وزن 59- کیلوگرم دختران، فرزانه صاحبی در دور اول به دلیل حاضر نشدن نماینده ساحل عاج پیروز اعلام شد و به دور دوم رفت. در دور دوم تکواندوکار چین تایپه را 9 بر 2 شکست داد. در دور سوم 19 بر 5 نماینده قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. وی در این مرحله 18 بر 10 نماینده تونس را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. در دیدار نهایی با نتیجه 20 بر 3 مغلوب تکواندوکاری از کره‌جنوبی شد و مدال نقره را کسب کرد.

حسین کریمی در وزن 68- کیلوگرم پسران تنها نماینده ایران بود که در روز سوم از دور رقابت‌ها حذف شد. وی در دور اول نماینده فرانسه را 9 بر 2 شکست داد. در دور دوم تکواندوکاری از هند را 9 بر 7 مغلوب کرد، در دور سوم نماینده سوئد را 13 بر 9 شکست داد و به دور چهارم رفت، اما در این دور با نتیجه 11 بر 4 مغلوب نماینده کانادا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بدین ترتیب در پایان سومین روز مسابقه‌های نوجوانان جهان در شهر تیخوانای مکزیک، در بخش پسران، تیم ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب 55 امتیاز صدرنشین است و در بخش دختران ایران با سه پله صعود و کسب یک مدال نقره و یک برنز و کسب 31 امتیاز در مکان نهم قرار دارد.

سه‌شنبه شب (18 اسفند) و در چهارمین روز این رقابت‌ها در وزن 59- کیلوگرم پسران، محمد خمسه، و در وزن 63- کیلوگرم امیرحسین همایونی به مصاف حریفان خود می‌روند. در وزن 46- کیلوگرم دختران، نگین عباس‌زاده دیگر نماینده ایران است.

کد خبر 103100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز