همشهری آنلاین: اولین روز از رقابت‌های تکواندو بین المللی هلند با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز برای تیم تکواندو دانشگاه آزاد در آیندهون هلند به پایان رسید.

به گزارش مهر، رقابت‌های بین المللی تکواندو هلند موسوم به "Dutch Open " روز گذشته با حضور نزدیک به 900 تکواندوکار در آیندهون هلند آغاز شد.

نزدیکی رقابت‌های قهرمانی اروپا باعث شده تمامی کشورهای اروپایی برای شناخت ترکیب اصلی خود با بهترین نفرات خود در این مسابقات حضور پیدا کنند. ترکیه به تنهایی 60 تکواندوکار را در این مسابقات دارد.

همین عامل در کنار استفاده از هوگوی الکترونیکی ساخت شرکت "دی دو" که به تازگی از سوی فدارسیون جهانی تائید شده و اجرا نشدن قانون بازبینی فیلم مسابقات در صورت اعتراض باعث شده رقابتهای سخت و فشرده ای در هلند برگزار شود.

تیم تکواندو دانشگاه آزاد که عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را یدک می کشد به نمایندگی از ایران در این مسابقات حضور پیدا کرده است. در اولین روز شش تکواندوکار ایرانی روی "شی هاپ چانگ" رفتند که حاصل تلاش آنها کسب سه مدال طلا ، نقره و برنز بود.

یوسف کرمی در وزن 87- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. وی برای رسیدن به بازی نهایی تکواندوکارانی از آلمان( 5 برصفر) ، ترکیه (9 بر صفر) ، ترکیه (5 بر شش) و نروژ 9 بر صفر) را شکست داد. وی در بازی پایانی مقابل "فرانسیس پوارتیرو" از کانادا قرار گرفت و درپایان یک بازی سخت 5 بر4 به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در همین وزن مهدی بی باک ابتدا کرواسی را 13بر2 شکست داد. سپس حریفی ازآلمان را 17بر صفر از پیش رو برداشت و در بازی سوم خود فرانسه را 3بریک شکست دادو به نیمه نهایی راه یافت. بی باک در بازی برای رسیدن به فینال در راند طلایی به فرانسیس از کانادا باخت و برنز گرفت.

همچنین در وزن دوم مهدی احمدی تکواندوکارانی از هلند، کرواسی، سوئیس و کرواسی را شکست دادو به فینال راه یافت. وی در بازی نهایی مقابل" پوزان فریت" از ترکیه 7بر2 باخت و نقره گرفت. همچنین محمد هداوند احمدی در وزن چهارم پس از شکست نماینده اتریش به "کریستوفر الینکو" از کانادا که در همین وزن طلا گرفت باخت و حذف شد.

روح الله طالبی در وزن ششم کانادا را 5 بر7 شکست داد ولی به "مارکو گاروونیچ" از کرواسی 11بر9 باخت و حذف شد. وحید عبدالهی هم در همین وزن دور اول به"آیان آلپر" از ترکیه 12بر 7 باخت وکنار رفت.

امروز اول فروردین ماه در دومین روز داود عبدالرضایی در وزن سوم ، سجاد خوش سیرت در وزن اول، علیرضا نصرآزادانی در وزن پنجم و حسین تاجیک را در وزن هشتم به مصاف رقبای خود می روند.

کد خبر 103785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز