همشهری آنلاین: سخنگوی فرمانده ولایت «بغلان» افغانستان اعلام کرد که حدود 120 عضو گروه «گلبدین حکمتیار»، یکی از رقبای گروه طالبان به دولت افغانستان پیوستند

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مقام امنیتی همچنین گفت که در میان افرادی ‌که پس از درگیری با گروه طالبان به نیرو‌های دولتی پیوستند، نام پنج فرمانده حزب «اسلامی» گلبدین حکمتیار نیز به چشم می‌خورد.

در درگیری روزهای گذشته (یکشنبه 16 اسفند) که میان طالبان و حزب اسلامی حکمتیار در این ولایت رخ داد، بیش از 60 تن از نیروهای طرفین کشته و زخمی شدند.

هنوز گروه طالبان و حزب اسلامی حکمتیار گزارشی در این مورد منتشر نکرده‌‌اند.

از سوی دیگر، پلیس افغانستان از کشته‌شدن دست‌کم 12 تن در انفجار دو بمب دست‌ساز در شمال‌غربی کشور خبر داد.

«عبدل رئوف احمدی»، سخنگوی پلیس افغانستان با بیان این‌که نخستین بمب در استان «بغدیس» خودرو غیرنظامیان را هدف قرار داد، گفت که در این انفجار دست‌کم 10 مسافر کشته شدند.

همچنین انفجار دوم نیز دقایقی بعد خودرو پلیس را هدف قرار داد و منجر به کشته دو نیروی پلیس شد.

این در حالی است که «ملا عبدل منان»، یکی از فرمانده‌هان شبه‌نظامیان در این منطقه با بیان این‌که دو بمب منجر به کشته‌شدن نیروهای امنیتی افغان و خارجی شده، کشته شدن غیرنظامیان در انفجار اخیر را تکذیب کرد.

بنا بر این گزارش، استان بغدیس در شمال‌غربی افغانستان یکی از مناطقی است که شاهد اقدام‌های تروریستی گروه طالبان بوده که به‌دنبال گسترش نفوذ خود در جنوب و شرق کشور بوده‌اند.

کد خبر 103017

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز