دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آلمان برای اولین بار بعد از درگیری‌های مرگبار قندوز در افغانستان از واژه "جنگ" برای توصیف شرایط حاکم بر افغانستان استفاده کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، کارل تئودور تسوگوتنبرگ، وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس خبری در بن آلمان گفت: از واقعیات حاکم بر افغانستان می‌توان تحت عنوان جنگ یاد کرد.

گوتنبرگ در ارتباط با وضعیت افغانستان گفت: ماموریت نیرو‌ها در این کشور در خطر است و خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، گوتنبرگ بار دیگر ضمن رد انتقادات از استراتژی آلمان در افغانستان گفت: ما در افغانستان می‌مانیم.

وی هم‌چنین با دیدگاه‌هایی که حوادث اخیر را دلیل شکست استراتژی جدید آلمان در قبال افغانستان می‌دانند، اعلام مخالفت کرد.

علاوه بر این به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، گوتنبرگ علاوه بر این به این مساله اشاره کرد که آلمان در قالب استراتژی جدید خود در افغانستان به افزایش تعداد نیرو‌ها تا 5350 سرباز نیازمند است.

اظهارات گوتنبرگ در واقع شکستن تابوی دولت این کشور برای اقرار به وجود شرایط جنگی در افغانستان است.

حدود 4هزار سرباز آلمانی کنترل شمال افغانستان را برعهده دارند و 39 سرباز نیز طی 9 سال گذشته کشته شده‌اند.

گوتنبرگ هم‌چنین درخصوص کشته شدن 5 سرباز افغان به طور اشتباه هدف شلیک گلوله قرار گرفتند؛ گفت: یک ژنرال تحقیقات در خصوص این حادثه را آغاز کرده است. علاوه بر این وزیر دفاع افغانستان، وزارت دفاع و ایساف نیز خواهان بررسی رخدادها می‌باشد.

وزیر دفاع آلمان گفت که آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور مراتب تاسف و همدردی خود را به حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان ابراز داشته است و گوتنبرگ نیز از عبد الرحیم ورداک، همتای افغان خود مراتب عذرخواهی‌اش را ابراز داشته است.

گوتنبرگ هم‌چنین گفت که آلمان به دنبال ایجاد یک افغانستان امن است

کد خبر 104363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز