جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

چند روز پیش در روزنامه خواندم که قرار است از ابتدای سال 1389 نرم‌افزار بورس به شکل آنلاین به ارائه خدمات بپردازد

تا صحنه‌های بورس‌بازی فیلم‌های هالیوودی که در آنها تصاویری از رصد لحظه‌به‌لحظه سرنوشت‌ساز سرمایه‌گذاران بورس در منزل شخصی‌شان به نمایش درمی‌آید در کشورمان به واقعیت نزدیک شود. بی‌شک برقراری ارتباط آنلاین بورس بدون دخالت شرکت‌های کارگزاری و اقدام آنی نسبت به خرید و فروش سهام، رونق قابل توجهی را نصیب این بازار مدرن خواهد کرد که فوایدش از حوزه بحث این دست‌نوشته خارج است.

اما درست درگوشه دیگری از همان روزنامه‌، شفیعی، مدیرروابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت از پارگی کابل جاسک- فجیره درهفته‌های اخیر خبر داده بود تا دلیل کاهش 30درصدی سرعت اینترنت درکشور همزمان با سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب مشخص شود.

با خودم کلنجار می‌رفتم تا سرخوشی‌ام از برقراری بورس آنلاین، با خبر کاهش 30درصدی سرعت اینترنت خنثی نشود که یادم آمد مدتی پیش خجسته، مدیر روابط عمومی مخابرات استان تهران نیز اعلام کرده بود که تا آخر سال، اینترنت پرسرعت ADSL در تمامی مراکز مخابراتی تهران‌بزرگ واگذارخواهد شد و حتی خبر از ارائه خدمات ویژه به کارشناسان، استادان دانشگاه و خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات داده بود مبنی بر اینکه دسترسی باکیفیت اینترنت پرسرعت برای آنها به‌زودی فراهم می‌شود.

می‌دانستم در مجموعه اجرایی کشور رسم است ابتدا خبرها پیش‌پیش اعلام شود و مژده‌ها جلو‌جلو به مردم داده شود که چه قرار است بشود و چه‌ها خواهد شد. اما هرچه منطقی‌تر خواستم برخورد کنم برعکس نتیجه منطقی‌تری نتوانستم استخراج کنم. با این حال تصمیم گرفتم شعفم را از راه‌اندازی بورس آنلاین حفظ کنم و امیدواری‌ام را به تحقق وعده دسترسی همگانی به اینترنت پرسرعت هرطور که شده رها نکنم.

دل می‌بندم به اینکه کارهای اجرایی در کشوری که مشکلات زیرساختاری مهمی دارد به‌سختی پیش می‌رود اما این کارها در نهایت به نتیجه خواهد رسید و توجهی به حرف‌های درگوشی این دونفری که روبه‌رویم در مترو نشسته‌اند ندارم که هرچه فالگوش می‌نشینم، تحلیل‌ها و تفسیرهای مناسب تصمیمم را از آنها نمی‌شنوم. راستی بورس‌بازی آنلاین چطور امکان‌پذیر می‌شود وقتی خدای‌نکرده اینترنت کشوری برای 10روز متوالی 30درصد سرعتش افت کند؟!

سعید سلیمانی

کد خبر 102772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز