سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

حجت الاسلام‌عبدالمقیم ناصحی: پیروزی انقلاب اسلامی‌مان را مدیون وحدت امت اسلامی هستیم و به‌ثمررسیدن خون شهیدان نهضت را در سایه یکپارچگی ملت ایران بر محور ولایت فقیه و رهبری امام بزرگوارمان می‌دانیم که ما را در سایه اسلام و بر پایه ایمان، جمع و هدایت کرد.

 گرامی باد هفته وحدت، سالروز ولادت پیامبر رحمت و مربی انسان‌ها و سفیر گرانقدر الهی به سوی مردم.

گرامی باد هفته وحدت که دربردارنده ولادت ششمین پیشوای شیعه است. گرامی باد هفته وحدت که خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان در مسیر تفرقه افکنی است. در این هفته، رسالت‌مدار بزرگ، حضرت محمد بن عبدالله (ص) دیده به جهان گشود تا نعمت خدا بربندگان تکمیل شود، راه از چاه باز شناخته گردد و مردم در سایه نبوتش، از ضلالت به هدایت، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.

اکنون نیز که هزار‌و‌چهارصد‌ و اندی از آن تاریخ می‌گذرد، ملت ما، در سالگرد این میلاد مقدس، پرشکوه‌ترین مراسم، گرم‌ترین مجالس و باصفا‌ترین تجمعات را به پا می‌دارند تا روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده شود.

در حقیقت در اوضاع سیاسی و بحرانی امروز دنیا رمز موفقیت ما و جهان اسلام با رعایت بیان امام بزرگوارمان که در کلام رسای خود بارها فرمودند کلمه وحدت و وحدت ِکلمه موجب پیروزی و موفقیت است،  مهم‌ترین هدف دشمن این است که اتحاد ملی ما را در هم بشکند. هیچ‌کس و هیچ گروهی حق ندارد این برادری و اتحاد ملی را که تا امروز با توصیه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) داشتیم به هم بریزد؛ البته نقد و انتقاد سازنده از همدیگر پذیرفتن، متضمن موفقیت ما است.

اما غرور، تکبر، خودبینی، خودمحوری و تک روی و بی‌اعتنایی به دیگران سم است و ملت آگاه ما نیزحرکات و کارهای ما را به دقت زیرنظر دارد و به موقع اظهار می‌کند با هم باشیم، پیروزیم؛ بی‌هم بودن، کار و امور اجتماعی را پیش نمی‌برد و همیشه از برهم بودن باید بپرهیزیم که فاجعه است و اتحاد ملی ما را می‌شکند. باید بدانیم که اسلام، دین وحدت، برادری، صلح و امنیت فردی و اجتماعی است. مسئله وحدت و انسجام بین مردم در داخل و بین امت‌های اسلامی در خارج، از ضروریات است. امروز جهان کفر و استکبار با همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند، علیه اسلام و ملت ما یکپارچه می‌شوند.

توهین‌های صورت گرفته به پیامبر اکرم (ص) و انتشار فیلم و کاریکاتورها و توهین پاپ نسبت به احکام اسلامی، همه اینها ضرورت انسجام و اتحاد ملت‌های اسلامی است. آمریکا به‌عنوان یک کشور مقتدر که ادعای کدخدایی جهان را دارد (نظم‌نوین جهانی) بزرگترین قدرت روبه‌روی خود را اسلام می‌داند و به همین جهت تلاش خو را برای ضربه زدن به اسلام به کار گرفته است.

باید نهادهای ملی و نهادهای اسلامی مثل سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل‌البیت درباره  مسئله فریضه حج و همچنین با موضع‌گیری کشورهای اسلامی در سازمان ملل در ایجاد وحدت بین‌ امت‌های اسلامی کمک کنند و همچنین ایجاد پیمان دفاعی، دوستی و  امنیتی بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌تواند خیال کشورهای عربی را راحت کند.

با توجه به اینکه خاورمیانه به‌عنوان کانون تصمیم‌گیری و تأثیرگذار در دنیا در بخش‌های سیاسی و اقتصادی مطرح است و عمده گاز و نفت دنیا را تأمین می‌کند باید  از این اهرم در وحدت امت اسلامی در مقابل جهان کفر بهره برد. ما به‌عنوان کشوری که اکثریت آن شیعه است همواره از فلسطین به‌عنوان یک سرزمین سنی‌نشین و همچنین از مسلمانان هرزگوین حمایت کردیم و به این حمایت افتخار می‌کنیم ما شیعه و سنی را به مانند چشم راست و چپ امت‌های اسلامی می‌دانیم و به همین منظور هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب اعلام شده تا وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های کشورهای اسلامی در مقابل جهان کفر ایجاد شود؛ قولوا لا اله الا‌الله تفلحوا.

کد خبر 102631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز