پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جشن‌های با شکوه هفته وحدت در کشور آغاز شد. فاصله روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شد.

prophet

به گزارش واحد مرکزی خبر، آغاز هفته وحدت با مراسم جشنی به مناسبت 12ربیع الاول با حضور علما،سران طوایف و قبائل ومردم شیعه و سنی شهر زاهدان در نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) رحمتی برای همه عالمیان است ، گفت: پیامبر اکرم (ص) عشق ، محبت ، برادری ، برابری و وحدت را به جامعه عرضه کرد و امروزه ما با داشتن قرآن کریم آخرین و کاملترین دین را در اختیار داریم.

آیت الله سلیمانی افزود: شیعه و سنی در اصول با هم اختلافی ندارند و اگر هم اختلاف نظری هست در فروع و جزئیات فقهی است.

وی وحدت بین امت اسلامی را در ناکامی دشمنان اسلام ضروری عنوان کرد و افزود : با وحدت ما دشمنان جرأت توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) و مسلمانان را نخواهند داشت و حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان بهترین شیوه برای مبارزه با تفرقه افکنی و اختلاف اندازی دشمنان است و در این زمینه علما نقش بسیار مهمی دارند.

مولوی اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان هم گفت : وحدتی که امروز شیعه و سنی دارند مصداق روشنی از حرکت ارزشی انقلاب است که دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است.

وی اخلاق نیک را سیره پیامبران و عامل پیوند دهنده بین مردم دانست و پیامبر اکرم (ص) را نمونه بارز خوش رویی و اخلاق نیک در عالم بشریت عنوان کرد.

مولوی محبی از علمای اهل سنت زاهدان هم با اشاره به اینکه پیامبر در نخستین مرحله حکومت اسلامی یک ملت واحد تشکیل داد و مهاجر و انصار را به اخوت وبرادری فرا خواند گفت : امروز نیز مهمترین وظیفه در بین امت اسلامی حفظ وحدت است و نباید بگذاریم دشمنان با ترفند و حیله وحدت امت اسلامی را به هم زنند و موجب فتنه و کینه توزی بین شیعه و سنی شوند.

جشن‌های اهل سنت فارس نیز به مناسبت میلاد پیامبراکرم ( ص) و هفته وحدت برگزار شد.

این مراسم بابرپایی آیین‌های مولودخوانی و سخنرانی وعاظ و سخنرانان در مناقب و فضیلت خواجه کائنات حضرت محمد مصطفی (ص) گرامی داشته شد.

مسلمانان اهل سنت شهرستان خنج امشب با اجتماع درمساجد وبقاع متبرکه با برپایی آیین‌های مولود خوانی و جشن و شادمانی، میلاد منجی عالم بشریت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و آغاز هفته وحدت را گرامی داشتند.

امام جمعه اهل سنت خنج در این آیین گفت: پیامبراکرم(ص)همه مسلمانان را به یکتاپرستی و عطوفت و مهربانی فرا می‌خواند، ولی امروزاستکبار جهانی و کفر و الحاد برعکس از پیامبر صلح و دوستی و همچنین دین اسلام، چهره‌ای خشن نشان داده‌اند و مسلمانان را تروریست می‌خوانند تا بتوانند سایر ملل جهان را علیه مسلمانان بشورانند و نهضت‌های اسلامی را سرکوب کنند.

شیخ عبدالصمد ابونجمی افزود: این دین و انقلاب صاحب دارد و خداوند خود حافظ و نگهبان دین، قرآن و انقلاب ماست و به یمن الطاف خداوندی، برکت نظام، رهنمودهای امام راحل ،رهبر فرزانه انقلاب و دولت کریمه تا کنون توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های سیاسی و فناوری دست یابیم.

وی اظهار داشت: بنا به فرموده امام (ره) وحدت رمز پیروزی و بقای ماست و همچون مدال افتخار بر تارک نظام مقدس ما و در میان ملت‌های مسلمان جهان می درخشد.

همچنین آیین‌های بزرگداشت آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) در بخش اوز و مناطق اهل سنت لارستان برگزار شد.

در این آیین‌ها نیز ابتدا روحانیون بخش اوز به روش سنتی به مولودخوانی پرداختند و سپس در مدح آخرین رسول خدا محمد مصطفی(ص) سخن گفتند.

چنین آیین‌هایی هر ساله تا پایان هفته وحدت در مساجد بخش اوز و روستاهای آن با شور و هیجان خاصی برپاست.

در استان کردستان نیز نوای دلنشین مولودی خوانی و دف نوازی طنین انداز است.

برگزاری مراسم مولودی خوانی در استان کردستان سابقه ای دیرینه دارد و هر ساله در ایام ماه ربیع الاول ، به ویژه هفته وحدت اقشار مختلف جامعه با حضور در مساجد و تکایا و به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) به نعت و ستایش آن بزرگوار می پردازند.

برگزاری مراسم عروسی به عنوان یکی از سنن رسول الله(ص) از دیگر رسوم کردستانی ها در این ماه مبارک است که والدین به برکت این ماه و آرزوی خوشبختی فرزندانشان برگزار می کنند.

کامل گلباغی، مسئول امور مساجد استان کردستان گفت: از امشب تا روز هفدهم ربیع الاول استان کردستان حال و هوای عرفانی خاصی دارد که آحاد مختلف مردم در کنار هم و با وحدتی وصف ناپذیر در آن حاضر می شوند.

جشنهای این هفته در جای جای استان کرمانشاه نیز در حال برگزاری است.

مردم استان کرمانشاه با برپایی مراسم شادی و مولودی خانی، این ایام پرشکوه را ، جشن گرفته اند و فضای استان کرمانشاه را عطرآگین کرده‌اند.

مراسم جشن و سرور و مولودی خوانی در مناطق سنی نشین استان کرمانشاه ازجمله شهرستانهای پاوه ، جوانرود ، روانسر ، ثلاث باباجانی و بخشی از شهرستان سرپل ذهاب جلوه ویژه ای دارد.

مردم استان گلستان نیز به استقبال هفته وحدت رفتند.

مردم شیعه و سنی گلستان به یمن آغاز هفته گرامیداشت وحدت جشن های خود را در مساجد و مصلی ها شیعیان و عیدگاههای سنی نشین شهرهای گنبدکاووس ، بندر ترکمن ، آق قلا ، گمیشان ، مراوه تپه و کلاله آغاز کردند.

شهرها آذین بندی شده و مردم در کوچه و بازار شیرینی توزیع می کنند.

جشن میلاد ختمی مرتبت و هفته وحدت در مسجد جامع سردشت نیز با حضور مسئولان و مردم در حال برگزاری است.

ملا امینی امام جمعه شهرستان سردشت در این مراسم گفت: ابزار دشمن اختلاف افکنی بین مذاهب وقومیت ها است و حادثه مهم امروز در جهان اسلام بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

در سلماس و پیرانشهر نیز به همین مناسبت مراسمی برگزار شد.

مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در جاسک نیز برگزار شد.

در این مراسم شیعیان و اهل سنت جاسک در مدح حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) مولودی خوانی کردند.

دومین همایش یک روزه وحدت و بیداری اسلامی با موضوع پیامبراکرم (ص) محور وحدت امت اسلامی نیز امروز در بندرعباس برگزار شد.

مراسم جشنی نیز به همین مناسبت در شهرستان مرزی خواف با حضور اهل سنت و شیعیان این شهرستان برگزار شد.

همچنین نمایشگاه رسول مهر به مناسبت هفته وحدت و دهه مبارک فجر در بخشداری کهریزک گشایش یافت.

براساس تقویم اهل سنت دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) است و فاصله روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شد.

کد خبر 198876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز