همشهری: بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از 11 تا 13 اسفند ماه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «امت اسلامی؛ از تنوع مذهبی تا فرقه گرایی» در تهران بر پا می‌شود که در آن جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از 48 کشور جهان حضور دارند.

در این کنفرانس متفکران و اندیشمندان از کشورهای آلمان ، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، یونان ، امریکا، استرالیا، دانمارک، عمان، قطر، کویت، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.

در بیست و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، مقالاتی با موضوعات تعامل میان مذاهب اسلامی و حالت انحرافی؛ فرقه گرایی ارائه می شود.

همچنین نتایج مثبت تعامل مذهبی، تنوع دیدگاه ها و راهکارها، تعامل پیشوایان مذاهب با یکدیگر، عوامل پیدایش مذاهب گوناگون، نمودها و پیامدهای فرقه گرایی ، ضمانت های تداوم تعامل مذاهب اسلامی شامل ضوابط اجتهاد، تداوم روحیه برادری و وحدت، راهکارهای برون رفت از فرقه گرایی، انتقال فرهنگ های تقریبی از نخبگان به امت و راهکارهای آن، نمونه های تاریخی صف آرایی فرقه ای از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت کننده در این کنفرانس بین المللی است.

کد خبر 102091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز