شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ‌برتر به روند پیروزی‌های پیاپی خودش در رقابت‌های لیگ و جام حذفی ادامه داد و با نتیجه 2 بر یک در شیراز مقابل مقاومت به برتری رسید.

تیم دایی با این نتیجه چهارمین پیروزی پیاپی در رقابت‌های لیگ و پنجمین پیروزی با احتساب بازی هفته گذشته در جام حذفی را جشن گرفت. استقلال روز چهارشنبه با شکست مس به مکان سوم رسیده بود اما سرخپوشان روز گذشته جایگاه خود در مکان سوم جدول را از رقیب آبی‌پوش پس گرفتند.

دایی از ترکیب ثابت تیمش در بازی‌های گذشته و کاهش تغییرات نتیجه خوبی گرفت اما این بار با توجه به شرایط بازیکنان و همین‌طور وضعیت زمین شیراز پرسپولیس را با چند تغییر به میدان فرستاد. شیث رضایی با سپری کردن محرومیت یک‌جلسه‌ای به ترکیب اصلی بازگشت و در قلب دفاع قرار گرفت. به جای بادامکی، تیاگو در ترکیب اصلی کنار کلاه‌کج به بازی گرفته شد و در مثلث هجومی خط میانی به جای هوار ملامحمد، ‌محمد منصوری وارد ترکیب شد. در دقایق ابتدایی دو تیم هیچ برتری محسوسی نسبت به هم نداشتند اما اولین فرصت جدی و موقعیت خطرناک روی همکاری بازیکنان پرسپولیس در زمین مقاومت به‌دست آمد.

همکاری باقری و نوروزی و سانتر این بازیکن محسن خلیلی را در یک موقعت مناسب برای گلزنی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به اوت رفت. متوسل‌زاده یک دقیقه بعد به حمله بازیکنان پرسپولیس پاسخ داد و با یک شوت سنگین دروازه معمارزاده را تهدید کرد. شاگردان دایی سعی داشتند با پاس‌های تک‌ضرب و بازی ترکیبی دروازه مقاومت را تهدید کنند اما در زمین ناهموار شیراز این شکل از بازی نتیجه‌ای نداشت. نوروزی و باقری در این دقایق عملکرد بهتری نسبت به منصوری داشتند. هافبک چپ‌پای پرسپولیس نتوانست در نیمه نخست به خوبی جای هوار ملامحمد را پر کند و در جریان بازی کمتر به چشم می‌آمد.  تیم میزبان نیز با پاس‌های بلند مستقیم مرکز خط دفاع پرسپولیس را هدف گرفته بود.

متوسل‌زاده با یکی از همین ارسال‌ها صاحب موقعیت شد و از زاویه بسته دروازه معمارزاده را هدف گرفت اما دروازه‌بان پرسپولیس توپ را راهی کرنر کرد. حیدری و شیث در این دقایق به دنبال مهار متوسل‌زاده بودند.ضربات ایستگاهی در پرسپولیس دایی مهم و سرنوشت‌ساز است. این بار هم یک ضربه ایستگاهی روند بازی را تغییر داد. کریم باقری پشت محوطه جریمه سرنگون شد و محسن خلیلی پشت توپ قرار گرفت.

مهاجم چپ‌پای پرسپولیس با یک ضربه دقیق و زیبا توپ را به کنج دروازه فرستاد و پرسپولیس در آستانه کسب چهارمین پیروزی پیاپی‌اش در لیگ قرار گرفت. انتظار می‌رفت مقاومت بعد از گل اول فشار بیشتری روی دروازه معمارزاده بیاورد اما بازی بعد از گل، بیشتر در مرکز زمین جریان داشت و دو تیم صاحب موقعیت‌های جدی و خطرناکی نشدند.حملات پراکنده بازیکنان مقاومت با ضدحمله پرسپولیس روبه‌رو می‌شد. خلیلی می‌توانست روی یکی از همین ضدحملات خودش و تیمش را دو گله کند. مهاجم سرخ‌ها در دقیقه 43 با یک شوت سنگین دروازه را تهدید کرد اما واکنش دروازه‌بان مقاومت مانع از فروپاشی دروازه شد. یک دقیقه بعد هافبک برزیلی به اعتماد دایی پاسخ داد و حضور خودش در ترکیب اصلی پرسپولیس را با یک گل زیبا جشن گرفت. برتری پرسپولیس دو برابر شد.

بازیکنان مقاومت هم در آخرین ثانیه‌های نیمه اول صاحب یک موقعیت تک‌به‌تک شدند اما درخشش معمارزاده پرسپولیس را با برتری 2 بر صفر راهی رختکن کرد.مقاومت در آغاز نیمه دوم هجومی‌تر ظاهر شد. شاگردان مهابادی با توجه به اختلاف دو گله بدون احتیاط با حملات پرتعداد دروازه پرسپولیس را هدف قرار دادند اما با توجه به تجمع بازیکنان دو تیم در اطراف محوطه جریمه پرسپولیس، حملات تیم میزبان در سانترهای پرتعداد از دو جناح خلاصه می‌شد. رضایی، ‌حیدری و معمارزاده ستاره‌های پرسپولیس در این دقایق بودند که بارها موفق به دفع توپ‌های ارسالی شدند.

اولین موقعیت مهاجمان مقاومت در دقیقه 64 به دست آمد. یک سانتر دقیق متوسل‌زاده را در موقعیت سرزنی قرار داد اما این بازیکن در اولین فرصت خودش از داخل محوطه شش قدم موفق به گلزنی نشد و ضربه سر متوسل‌زاده با واکنش فوق‌العاده معمارزاده راهی کرنر شد. دایی با توجه به فشار تیم میزبان زارعی را به جای منصوری در ترکیب قرار داد و اواسط نیمه دوم آرفی را وارد زمین کرد تا پرسپولیس با سرعت بیشتری از ضدحمله‌ها استفاده کند. روند بازی با این تغییرات دگرگون شد و پرسپولیس هم در زمین مقاومت خطرناک نشان داد.

محسن خلیلی در دقیقه 67 می‌توانست زننده گل سوم باشد اما ضربه سر مهاجم شماره 9 با عکس‌العمل دروازه‌بان مقاومت دفع شد. مقاومت چند فرصت دیگر هم داشت اما به گل نرسید. بازی تا دقیقه 90 بدون حادثه خاصی دنبال شد و بازیکنان مقاومت فرصتی برای جبران نتیجه پیدا نکردند. پرسپولیسی‌ها هم به حفظ نتیجه راضی بودند اما محسن خلیلی در دقیقه 91 یکی از زیباترین صحنه‌های بازی را رقم زد. ضربه آکروباتیک خلیلی گوشه دروازه مقاومت را هدف گرفت اما دروازه‌بان تیم میزبان توپ را به سختی راهی کرنر کرد. 4 دقیقه وقت اضافی اعلام شد و بازیکنان مقاومت در همین فرصت بالاخره توانستند به یکی از گل‌های پرسپولیس پاسخ بدهند.

یک سانتر بلند به عمق محوطه جریمه پرسپولیس بالاخره معمارزاده را دچار اشتباه کرد و موسوی مهاجم مقاومت با یک ضربه سر اختلاف را به یک گل رساند و بازی با نتیجه 2 بر یک به سود تیم دایی تمام شد. پرسپولیس با این برد 46 امتیازی شد و با اختلاف 9 امتیاز نسبت به سپاهان صدرنشین و اختلاف 3 امتیاز با ذوب‌آهن بالاتر از استقلال در مکان سوم جدول قرار گرفت. در سایر دیدارهای  این هفته فولاد خوزستان با یک گل مقابل ابومسلم به پیروزی رسید. پیکان 3 بر یک استقلال اهواز را شکست داد. صبای قم با یک گل از سد شاهین بوشهر گذشت. استیل آذین در انزلی 3 بر یک ملوان را برد. سایپا یک بر صفر تراکتورسازی را شکست داد. راه‌‌آهن و پاس همدان نیز به تساوی بدون گل رضایت دادند.

کد خبر 101871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز