یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: فصل گذشته تیم با سابقه برق‌شیراز لیگ هشتم را با نتایجی خیره‌کننده آغاز کرد و 10 هفته بی‌شکست و بی‌رقیب صدرنشین مسابقات لیگ بود.

اما با ثبت اولین شکست برق و باخت این تیم به پرسپولیس، روند نزولی تیم شیرازی آغاز شد و این تیم دیگر رنگ پیروزی را ندید و در پایان فصل به لیگ دسته اول سقوط کرد.امسال ‌نیز مقاومت‌سپاسی شیراز تنها نماینده استان فارس در لیگ‌برتر، لیگ را رویایی آغاز کرد.

نتایج خوب مقاومت در آغاز لیگ با سرمربی جدید و جوانش داود مهابادی خاطره برق را در ذهن برخی از فوتبالدوستان و تماشاگران شیرازی تداعی کرد. در عین حال آنها نگران بودند سرنوشتی مشابه سرنوشت برق در انتظار زردپوشان شیراز باشد. برخی از منتقدان و کارشناسان نیز نتایج مقاومت را که اولین سال را بدون غلامحسین پیروانی، سرمربی 10 ساله‌اش در لیگ‌برتر تجربه کرد، تصادفی خواندند و معتقد بودند تیم شیرازی در ادامه لیگ دچار افت شدیدی می‌شود.

داود مهابادی، سرمربی جوان مقاومت‌سپاسی در واکنش به این اظهارنظرها و نقدها، با لحنی مطمئن و حتی غرورآمیز گفته بود: «نتایج مقاومت تصادفی نیست؛تصادف در اتوبان است!» سرمربی جوان مقاومت حتی حاضر نبود از نظر و مشاوره غلامحسین پیروانی، سرمربی یک دهه گذشته تیم شیرازی که هدایت تیم امید را برعهده داشت استفاده کند. مهابادی با تاکید بر این نکته که پیروانی فردی قابل‌احترام است و نظرش محترم شمرده می‌شود، گفته بود: «مقاومت فصل جدیدی را در دوره حیاتش آغاز کرده و با تمام احترامی که برای آقای پیروانی قائل هستم به مشاوره ایشان نیازی ندارم.»

با وجود موفقیت نسبی کادر فنی جدید مقاومت سپاسی شیراز، پیش‌بینی برخی از کارشناسان و منتقدان درست درآمد و افت زردپوشان آغاز شد. این تیم که در نیم‌فصل اول خود را در حد یک مدعی مطرح کرده بود، در نیم‌فصل دوم روی نوار ناکامی قرار گرفت و با احتساب دیدار این تیم با پرسپولیس 9 هفته است که رنگ پیروزی را ندیده و از 9 بازی فقط 2 امتیاز گرفته است.

وضعیت بحرانی مقاومت باعث شده هر روز شایعه‌ای تازه درباره تغییر و تحول در کادر فنی این تیم به گوش برسد. مدت‌هاست نام مربیانی چون ذوالفقارنسب، برادران پیروانی، محمد احمدزاده و ... برای سرمربیگری مقاومت مطرح می‌شود، هرچند هر دو طرف این موضوع را تکذیب می‌کنند و مقاومتی‌ها به حمایت‌شان از مهابادی تاکید دارند. اما در جریان دیدار مقاومت سپاسی شیراز و پرسپولیس، تماشاگران شیرازی یک‌صدا غلامحسین پیروانی را تشویق کردند و خواهان بازگشت او به تیم‌شان شدند.

پیروانی که زمزمه بازگشت او به مقاومت مدت‌هاست به گوش می‌رسد در واکنش به حرکت تماشاگران شیرازی آمادگی‌اش را برای کمک به مقاومت اعلام می‌کند و می‌گوید: «مقاومت خانه امید من است.»   پیروانی درباره وضعیت مقاومت سپاسی و برنامه‌های تیم امید به سئوالات همشهری پاسخ داد.

  • خبر دارید تماشاگران شیرازی در جریان بازی مقاومت و پرسپولیس شما را تشویق کردند و خواستار بازگشت‌تان به مقاومت شدند؟

متاسفانه من بازی را ندیدم. تماشاگران شیرازی و مردم خوب شیراز به من لطف دارند، اما آنها باید صبور باشند و از داود مهابادی مربی جوان مقاومت حمایت کنند.

  • آنها خواهان بازگشت شما به مقاومت شدند. احتمال دارد دوباره به این تیم برگردید؟

مقاومت خانه امید من است اما من با تیم امید قرارداد دارم و نمی‌توانم پیمان‌شکنی کنم. همان‌طور که گفتم مردم و مسئولان باشگاه مقاومت باید از مهابادی حمایت کنند. امیدوارم طلسم ناکامی مقاومت هرچه زودتر بشکند و اتفاقاتی نیفتد که باعث ناراحتی و اذیت بازیکنان، مسئولان، مربیان و هواداران این تیم شود.

  • طی چند روز گذشته شایعات زیادی درباره بازگشت شما به مقاومت پس از بازی این تیم با پرسپولیس شنیده می‌شد. دراین‌باره چه صحبتی دارید؟

تا این لحظه کسی با من درباره مقاومت صحبت نکرده، چون هم با تیم امید قرارداد دارم و هم مقاومت سرمربی دارد. اما همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم حاضرم به تیم مقاومت کمک کنم، حتی اگر این کمک از راه دور و فکری باشد.

  • فکر می‌کنید مشکل مقاومت چیست که نمی‌تواند نتیجه بگیرد؟

مقاومت تیم خوبی است و مهره‌ها و کادرفنی خوبی هم دارد. مدیریت باشگاه هم که همه‌جوره امکانات لازم را در اختیار تیم قرار داده. به نظرم مقاومت از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده و بازیکنان آن به باخت عادت کرده‌اند. کادر فنی باید باور باخت را از بازیکنان دور کند.

  • وضعیت تیم امید چطور است؟

ما فعلا برنامه تمرینی و اردویی داریم و مسئولان فدراسیون در حال رایزنی هستند تا تیم امید در ترکیه یا آلمان اردو بزند و چند بازی تدارکاتی انجام دهد.

  • این اردو چه زمانی برپا می‌شود؟

تاریخ آن هنوز مشخص نیست اما قطعا قبل از سال نوست.

  • تا پایان قرارداد شما با فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک چند روز بیشتر نمانده، آیا قراردادتان را تمدید می‌کنید؟

من بی‌‌دعوت جایی نمی‌روم. آنها باید بخواهند و مذاکره کنند تا ببینیم می‌توانیم همکاری‌مان را ادامه  دهیم یا نه. البته ان‌شاءالله اینها در فضایی دوستانه شکل می‌گیرد.

عادت به باخت

پرویز مظلومی، سرمربی تیم ابومسلم مشهد زمانی که هدایت این تیم بحران‌زده را برعهده گرفت، گفته بود: «بازیکنان ابومسلم به باخت عادت کرده‌اند و باید این باور عوض شود.»ظاهرا این بیماری درد مشترک مقاومت‌سپاسی و ابومسلم است چراکه به اعتقاد غلامحسین پیروانی، بازیکنان مقاومت به باختن عادت کرده‌اند و مشکل این تیم روحی – روانی است.

تیم‌هایی که دچار این بیماری می‌شوند نیازمند یک شوک هستند؛ شوکی که از درون یا بیرون تیم باید به تیم وارد شود. داود مهابادی، سرمربی مقاومت پس از بازی با پرسپولیس به توپ‌هایی که توی گل نمی‌روند اشاره کرد و تیمش را بدشانس خواند اما این بهانه و توجیه خوبی برای ناکامی‌های مقاومت نیست. سرمربی جوان مقاومت باید به فکر درمان دردهای مزمن تیمش باشد؛ درمانی که باید هرچه زودتر آغاز شود تا سرنوشت برق برای مقاومت تکرار نشود و تنها نماینده فارس در لیگ‌برتر بماند.

کد خبر 101964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز